Jaeger lecoultre hulp gezocht

Dank @W.E voor het attenderen, ben inderdaad benieuwd.

1 like

@vinwat, het is wat laat, excuses daarvoor! Ik zal gelijk de emailnotificatie aanzetten voor het vervolg.
Het horloge bevalt erg goed! Zo goed, dat ik een tweede vintage van omega onlangs heb aangeschaft (reden dat ik weer op het forum kwam).

Ik zat ook nog naar een tweede JLC te zoeken, maar ik heb het idee dat de prijzen flink gestegen zijn…

3 likes

@chrizbiz

Leuk dat je er weer bent zeg, zou je eens wat foto’s kunnen plaatsen van die JLC? En dan goede, scherpe foto’s?

Wel, beter laat dan nooit is een aardige bekende frase.
Ik heb geen idee wat voor soort JLC horloge je eigenlijk zoekt.

Heel populair zijn de vintage Memovox horloges.
De eerste Memovox met kaliber 489 kwam uit in 1949.
Daarna zijn er een aantal aanpassingen geweest en zijn er verschillende kalibers geproduceerd. De opvolger van kaliber 489 is het kaliber 814.
Deze kalibers zijn zeer gezocht, met name de eerste kaliber 489. gemakkelijker service i.v.m. twee bruggen op de tandwielen, kaliber 814 heeft maar een brug.

Hier een met kaliber 489

Met kaliber 814


In 1964 kwam het kaliber 910 zonder datum en kaliber 911 met datum uit.
Dit zijn allemaal handwind uurwerken.


Er werd ook een start gemaakt met hamer automatische uurwerken en wel het kaliber 815 zonder datum en kaliber 825 met datum aanduiding. Productie van 1959 tot 1969.

In 1969 wordt gestart met een volledig ronddraaiende rotor met kaliber 916. en heeft 28.800 beats. Tevens heeft dit uurwerk een quick setting dus een snel datum verzet systeem.

Er zijn ook aardige andere horloges zoals de power reserve horloges.

En dan nog de opvolger van de power reserve de Futurematic.
Daar is overigens een topic van op HF lees dat eens door.


Wel @chrizbiz, tja, hier laat ik dan een beknopte inleiding zien over de vintage uurwerken van JLC alsmede de JLC horloges die in Amerika als leCoultre werden geproduceerd en op de markt werden gebracht.

Dus als je op zoek bent naar een JLC horloge ga dan even nadenken wat je wilt.
Ik hoor het wel als je nog meer info wilt hebben.
dixi

12 likes

Tja, ik ben gek op duikershorloges en dit vind ik wel heel mooi!

Bedankt voor de uitgebreide samenvatting! Erg nuttig, ik ga mezelf er nog even verder in verdiepen!

Wat zijn die vintage Memovox horloges toch schitterend!

1 like

Tja, wat moet ik zeggen. Een gevleugelde uitspraak van een Omega man.
Maar het zijn dan ook wel hele mooie horloges.

Hier een hand wind Memovox kaliber K911 in een stalen kast.

Hier een hand wind Memovox kaliber K911 in een gold filled kast.

5 likes

Als ik later groot ben wil ik er ook zo eentje…
:heart_eyes:

2 likes