Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 1)

Ik heb de memovox altijd aan de pols en ik wordt er wakker van (zelfs met oordoppen)
Het is een bescheiden rinkel en een bescheiden trilling, als je in diepe slaap ben kan het zo zijn dat je het niet registreert

4 likes

Ja heel kud als dat van t nachtkastje dondert denk ik dat t wss een trip word naar de ad :joy:

1 like

Ik hoop t van t weekend te zien al weet ik niet wat daar op voorraad is. Vraag me ook af of ik de meerprijs voor mezelf kan verantwoorden tov de zwart no date (vind ik rustiger ogen) en dan hebben we de maat nog. 42 mm… En de ‘lume’ problemen

Kijk hier heb ik wat aan. Nice

2 likes

Die blauwe vind ik echt heel HEEL mooi op plaatjes… Als je nou de blauwe koopt en je vindt het niets kunnen we wel een ruil deal opzetten met mijn zwarte. Mits je genoeg korting bedingt natuurlijk :laughing:

2 likes

Geen Lecoultre maar toch echt een Jaeger!

Voor de ongelovigen:

5 likes

Ik hoop direct de juiste kleur te kiezen maar ik zal een seintje geven als ik er toch naast zit. :wink:

1 like

De blauwe… dat opgelegde logo’tje maakt het af imho :smiling_face_with_three_hearts:

Ik heb ze allemaal om gehad en ze verschillen meer dan je denkt! Sowieso vind ik de chrono varianten veel te druk, dus ik richt me even op de non-chrono varianten.

Ik vind blauwe wijzerplaten echt mooi dus had hogere verwachtingen van de blauwe no-date, maar die viel mij erg tegen, de blauwe wijzerplaat is qua kleur wat mij betreft net niet. Sowieso viel de no-date tegen, allebei de wijzerplaten zijn erg flets en de wijzers en markers zijn wit-wit terwijl de date versie meer wit-gele wijzers en markers heeft, wat het geheel een warmere uitstraling geeft. Het blauw van de Mariner is veel dieper en mooier, maar die is ook echt een klap duurder.

De kast is met 42mm aan de grote kant, en was voor mij vooral op de stalen band best een ding om je pols. De rubberen band valt mooier om je pols en maakt de kast optisch net iets kleiner. De Mariner is echter alleen op staal, valt wel een losse blauwe rubberen band bij te kopen maar wordt dan echt een duur geintje.

De zwarte Polaris date is op rubber band te krijgen voor rond de €7K (en er staat trouwens een nog geen maand oude te koop hier op HF voor een scherpe prijs) terwijl de Mariner momenteel moeilijk te krijgen is en je dus misschien een klein beetje korting kunt krijgen maar altijd rond de €10K uit zult komen.

Hier staan ze allemaal bij elkaar, met bovenstaande info zie je de verschillen hopelijk al een beetje.
https://www.jaeger-lecoultre.com/eu/en/watches/jaeger-lecoultre-plrs.html

7 likes

Deze analyse kan ik volledig, letter voor letter onderstrepen.

2 likes

Daar moet die witte tropic op :face_with_hand_over_mouth:

Kan helaas niet :sob::sob: Er kunnen alleen singlepass bandjes op

Heb gelukkig ook deze gevonden! Bijna net zo fraai als een witte tropic :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Overdag schrik ik er wel eens van als ie afgaat en ook altijd grappig als je in gezelschap bent. De reacties van WAT! is dat dan als de blikken zoeken waar die rare mini schoolbel toch vandaan komt! Al bijna een reden om een Memovox te kiezen!

28 likes

Mag eindelijk weer eens posten in dit topic :grin:

14 likes

Mooie collectie!

1 like

Super bedankt voor de uitgebreide toelichting. Ik ga hopelijk eea passen dit weekend.

1 like

:laughing: Polaris Memovox lijkt me redelijk dik. Normale master control lijkt me beter te doen.

Tof! Uit het blauwe deel?

@sander heeft het goed omschreven, heb ook de no date om gehad maar die vond ik wat saai. De date is mooier en warmer. Lugs zijn ook kort 48.5mm

Wil alleen gewoon de nieuwe ZEP :joy:

Je weet me te vinden mocht het passen bevallen :grinning::+1:t2:

4 likes