Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 1)

Geen BTW? Dat klinkt bijzonder. Tenzij je voor de EU werkt ben je als privé persoon Volgens mij verplicht BTW te betalen.

Ik vermoed dat de foto hem ook niet echt goed doet, maar die 37mm kan inderdaad een dingetje zijn.

Wellicht toch maar eens langsrijden om te kijken hoe het in real life uitziet. :thinking:

Had mij dat ook al afgevraagd. Dit is een trucje dat ik ook wel wil leren😉.

Er zijn nog wat uitzonderingen zoals de VN en NAVO en instanties die in Nederland gevestigd zijn zoals de ESA, het internationaal gerechtshof en het Europees patentbureau.

1 like

Ja, en als je vaak internationaal vliegt… maar toch.

Ik ben woonachtig buiten de EU (Brazilië), dus op aankopen binnen de EU kan ik btw terug vragen, mits de verkopende partij mee werkt. Uiteindelijk vergelijkbaar idee als dat je op Schiphol achter de douane koopt.

Al het ambassade personeel is trouwens ook ontheven van btw, maar dat is op mij weer niet van toepassing.

1 like

Als je Brazilië weer binnen komt, hoef je dan geen B.T.W. o.i.d. te betalen over hetgeen waarover B.T.W. is terug gevraagd?

Mijn nieuwe NA… :wink:

5 likes

een vlag van Celtic Glasgow?

1 like

:rofl: Ja, en een goudkleurig doosje

1 like

Spannend!

Eerste shot

Ziet er beter uit dan ik dacht! Congrats - inmiddels je 4e/5e JLC in huidige collectie?

1 like

Het wordt nu fiscaal een wat complex verhaal. Zo lang je geen permanent inwoner van Brazilië bent (dus een verblijfsvergunning met een einddatum hebt) gaat Brazilië er van uit dat er geen sprake is van permanente import van gebruiksgoederen (het wordt uiteraard een ander verhaal als je met een koffer vol horloges of telefoons aan komt zetten). Officieel wordt de import dus ofwel uitgesteld naar het moment dat je permanent inwoner wordt ofwel dat je terugkeert naar Nederland, danwel ieder ander land waar je je dan gaat vestigen.
Voor btw teruggave in Nederland is geen bewijs van betaling van belasting in ander land noodzakelijk en verschillende landen kennen verschillende vrijstellingen. Brazilië is sinds kort veranderd naar 1500 of 2000 USD per keer inreizen, tweedehands goederen zijn sowieso vrijgesteld.
Er zit dus nog al een verschil tussen officieel, officieus en praktisch.

2 likes

Mooi hoor!

1 like

Holy Canneloni wat een gevaarte.
42MM en bijna 16 dik.

:flushed:

2 likes

Ja ze slaan ( zoals ze vaker doen ) de plank weer mis bij het formaat…

Misschien wel het mooiste horloge ooit wat ik in mijn handen gehad heb.

1 like

Dat stemt dan wel weer enthousiast :slight_smile:
Ik heb hier vorige week de polaris chrono om de pols gehad en vond het niet tegenvallen qua formaat.

Wil ook graag een glashutte seaq proberen. Moet zeggen dat ik op papier erg enthousiast word van de mariner. Precies de zaken die mij tegen hielden bij de polaris hebben ze aangepakt.

5 likes

En die zaken waren?