Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 1)

Ook ik heb mijn jlc weer eens uit de doos gehaald. Hij staat te lang stil voor zoiets moois. Ga hem toch weer meer draagtijd geven.

20 likes

Terecht! Prachtig horloge.

Weet iemand waar ik zo’n rubberen band voor de Gransport zou kunnen krijgen? Of moet dit echt via de officiële dealer?

Gr. Roel

2 likes

Grote kans dat je voor deze band inderdaad bij de dealer moet zijn…

Tja. Dat wordt lastig. Of de dealer of rechtstreeks bij JLC. Even een mailtje zenden wat de mogelijkheden zijn en dan wordt die vanzelf thuis gezonden.

Kan ik gewoon bestellen bij JLC voor je. De band die momenteel geleverd wordt past minder mooi dan die van een jaar of 10 geleden. Moet eens op zoek in het foto archief, had begin dit jaar nog zo’n band gemonteerd na een revisie

Dit zijn foto’s van de rubberen band die JLC levert. Steekt zo’n 0,6 mm boven de kast uit

2 likes

https://www.instagram.com/tv/CHdQxtsCWpX/?igshid=1g8o2orqzltcp

6 likes

Da’s kunst!

2 likes

Echt super mooie filmpjes maken ze :ok_hand:
En ook hele mooie horloges

1 like

dat is echt vakwerk en een heeeel mooi horloge

Geophysic op een grijs suede Molequin bandje

23 likes

Prachtig horloge! Met een grijze band vind ik hem eerlijk gezegd een tikkie saai worden. Op zwart croco/alligator blijft hij voor mij het best uitkomen.

1 like

Prachtig. Horloge. En de banden van molecain zijn ook erg mooi.

:ok_hand:

1 like

Ja, het is even zoeken wat het beste past. Zwart is me wat te formeel. Andere opties zijn donkerbruin of donkerblauw. Het suede vind ik in ieder geval erg mooi.

3 likes

Suede kan heel tof staan denk ik inderdaad. Kijk vooral ook eens bij Nomos. Mooie banden, ook in suede, en niet te duur. Lugmaat 20?

1 like

Yes. Ongelofelijk

Check ook deze link met geluid aan :ok_hand::ok_hand:

https://www.instagram.com/p/CHiTrPklCpf/?utm_source=ig_web_copy_link

15 likes

Eens, mag wat meer contrast in. Donkerblauw, donkerbruin en eventueel donkergroen zou ik proberen. De suede Nomos tip van @tompj is ook een goede.

Hier mijn Zenith op een donkerblauwe Molequin:

Kunt ook eens kijken bij Farid van Watchworkshaarlem, heeft net een eigen collectie.

7 likes

Geweldig he :ok_hand:
Ik bekijk alle filmpjes de laatste tijd van jlc

2 likes

Zo enorm ondergewaardeerde jaeger LeCoultre.

Gelukkig maken ze veel mooie dingen…

:ok_hand:

2 likes