Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 1)

In mijn optiek een zeer geslaagde banden switch.

1 like

Ben het gedeeltelijk met je eens. Mijn idee na het horloge een paar dagen aan de pols te hebben gehad was ook een ander bandje. Misschien licht padded en wat contrastrijker motief in de crocoband voor een nog wat meer sportieve look. Maar had ook al meteen bedenkingen dat het dan wellicht te druk zou worden, op de wijzerplaat gebeurt immers ook genoeg. JLC maakt het wisselen je in elk geval makkelijk door de quick release aan zowel de kant van de kast als van de sluiting. Wellicht in de toekomst, voor nu tevreden met de bandkeus die JLC voor me gemaakt heeft.

Inside:

22 likes

Mooi zeg! Heel veel plezier ermee!

40 likes

Toch wel heel erg mooi deze combi!!!

1 like

Wie van de (Tribute) Reverso eigenaren kan mij vertellen hoe de OEM vouwsluiting valt t.o.v. de kast zelf? Ik ga zodra alles weer open is sowieso passen, maar ben benieuwd naar de praktijkervaring hier. Ik begon me dit af te vragen door deze (vertekenende?) foto:

6 likes

Valt prima. Wat is het probleem denk je?

Of ik het een probleem ga vinden weet ik nog niet. Het lijkt me alleen in verhouding een vrij dik geheel. Plaat tegen je pols, sluiting, vrij dikke (en fraaie) band. Kun je eens een foto maken bij gelegenheid?

2 likes

Ik vind het in de praktijk geen enkel probleem moet ik zeggen. Ik zal straks een foto schieten.

2 likes

Je moet wel van blauw houden, maar wat een enorm lekkere JLC is de Master Control Memovox Timer !!

34 likes

No stress, maar ik houd me aanbevolen hoor :grimacing:

Duurde even. Ik heb een kluis op mijn werk en daar lag hij in. Blijft lastig vast te leggen.

8 likes

Bedankt voor de moeite :+1:
Dat ziet er behoorlijk vlak uit. Valt me echt 100% mee. Ik ga me focussen op de rode :slightly_smiling_face:

1 like

Dit horloge komt morgen terug naar mijn kist. Een half jaartje geleden verkocht aan een bekende van me. Hij mist de klik met het horloge en ziet m’n Datejust wel zitten.
Iedereen blij :slight_smile:

34 likes

Hoe werkt deze Memovox eigenlijk?

Ik zie die rode JL wijzer, die is om te timen, ok.

Maar ik zie ook een pijltje bij de 6. Is dat dan de normale wekker die je ook nog kan instellen?

Mooi horloge ook nog. Maar dat had ik al eerder gezegd :grin:
:ok_hand:

1 like

Van harte. Opnieuw! :grin::ok_hand:

Een kleine vintage-injectie in het draadje:

15 likes

Mist de klik? Hoe kàn dat??? Onmogelijk… Zo’n gaaf horloge

2 likes

De timer is niets anders dan een rekenhulpje van JLC. Het rode JLC-logo zit vast aan de achterkant van de urenwijzer. Op bovenstaande foto staat het alarm ingesteld op 06u terwijl het iets over tien is. Het rode JLC logo valt over de 8 van de memovox schijf. Dat betekent dat het nog acht uur duurt voordat het alarm afgaat. De timer functie is een extra rekenkundige manier om een alarm bijvoorbeeld “over vier uur” in stellen. Zeker als de alarm-tijd geen heel of half uur is, maakt dit hulpmiddeltje dat beslist iets makkelijker om dit heel snel in te stellen.

1 like

2e foto, zeker weten.

1 like