Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 2)

Op een druilerige dag pak ik het boek er maar eens bij :nerd_face:

10 likes

Wat is er mooier om in de ochtend bij de koffie door zo’n boek te bladeren en de heritage nog eens op te snuiven :+1:

1 like

13 likes

Recent een bezoekje gebracht aan de jlc boutique.

Helaas slecht licht, maar wel een aantal hele mooie horloges kunnen zien en gepast. :ok_hand:

De nieuwe chrono reverso is heel mooi. Lastig kiezen goud of staal :wink:
Levertijd voor staal 6-9 maanden :flushed:
Goud ca 3 maanden.

. .. .

De tribute in goud blijft eigenlijk het mooiste. Wellicht ook vanwege de maat.

Verder heb ik de groene boutique only polaris date gepast. Wat een bom! Mooiere kleur / dial dan de mariner. Jammer dat deze er niet is in een Memovox variant.

Oh en last but not least.

De nieuwe polaris chrono lag er ook.
Vind hem eigenlijk tegenvallen, zoals alle polaris chronos.

Ook lag de calendar moon chrono er. In goud met witte plaat en zwarte plaat. Oh man heerlijk horloges.

Staal verbleekt daarbij.

22 likes

Hier staat er nog 1 te koop zag ik toevallig:

2 likes

Toch is dit één van de weinige horloges die ik gekocht, verkocht en nogmaals gekocht heb…

Gewoon lekker zomers…

21 likes

Op een gebruinde huid staat zelfs en Seiko :wink:

1 like

Ik vind dit ook een prachtig horloge :ok_hand:. Sommigen hebben wat tegen dit model. Maar ik zag een “short” op Watchfinder waarin wordt gezegd de Rolex Daytona te vergeten en voor de JLC Polaris Chrono te gaan. En gelijk hebben ze!

2 likes

Die nieuwe blauwe ultra thin power reserve is goed gelukt! Wat een fraaie JLC !

19 likes

In welke prijsrange moet een goede aanbieding zijn voor een tweedehands polaris,?

Ligt eraan , date of no-date model en op bracelet of leer/rubber ?

1 like

Date en op rubber!

Ik heb deze in staal met grijze wijzerplaat. Is al mooi maar dit is de overtreffende trap :ok_hand:

1 like

6 - 6,5K schat ik in

1 like

Ik zag dat er verschil in gangreserve is tussen de verschillende polarissen date. Weet jij hoe dat precies zit? Ik ben nml maar een leek op dit gebied. Sorry. :face_with_peeking_eye:

1 like

De Polaris Date met zichtvenster en streepjes ipv puntjes op de interne draairing heeft 70 uur gangreserve. De eerste series Polaris Date hadden 38 uur gangreserve en een gesloten caseback. Deze eerste serie wordt op Chrono 24 inderdaad zo rond 6.0 - 6.5 K aangeboden. De nieuwe serie met 70 uur gangreserve zit daar over het algemeen zo’n 2 K boven en wordt ook veel minder aangeboden.

1 like

Dank voor de uitleg. Is de 2k het waard om de 70 uur versie te overwegen? Zit er een ander uurwerk in of is het alleen de spring?

Nog vergeten te vermelden dat de 70 uur versie 13.92 mm dik is en zijn voorganger 13.1 mm. Het is verder volledig aan jou om te bepalen welke versie het overwegen waard is. Mogelijk dat @Horloge24 meer kan zeggen over de verschillen in de uurwerken.

2 likes

Fantastische aankoop👌. Proficiat en veel draagplezier gewenst.

Dat hoeft niet, je hoort wel vaker kritiek op vouwsluitingen. Maar er kan ook een doornsluiting op.