Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 2)

Ik begrijp je sympathie voor JLC volledig.
Maar Lange geen iconen?
De Lange 1 en de Datograph zijn dat voor mij absoluut wel.

De eerste vanwege zijn ontwerp, de tweede ook vanwege het fenomenale uurwerk waar de “holy trinity” (en JLC) toen totaal geen antwoord op had.

On topic: deze Deep Sea Chrono bevalt nog uitstekend. En een 2e JLC zie ik er nog wel eens van komen.

11 likes

Ik bedoel met een icoon een ontwerp, zoals de Reverso, die uit de jaren 30 van de vorige eeuw stamt. Een model van bijna 90 jaar oud! Dat is bij Lange niet het geval. Over de Holy Trinity kun je eigenlijk ook niet meer spreken omdat daar van alles over wordt gezegd; Dat Jeager-leCoultre daar in thuishoort en Audemars Piquet niet meer, of dat Lange daarin thuishoort. Maar een onbelangrijke discussie. Je kan beter van een top 20 spreken. Maar een zeer mooie Deep Sea Chrono.

2 likes

Nadat ik een tijdlang heb getwijfeld tussen een Master Control Ultra Thin (net iets te groot) en een Master Control Aut. Date (ik heb liever geen datum) ben ik uiteindelijk bij deze uitgekomen: 34 mm, jaren '60 Hij komt op mijn foto’s niet geweldig goed tot zijn recht, maar in werkelijkheid is het een schoonheid.

16 likes

Ziet er schitterend uit en erg leuk om ook een mooie vintage JLC hier te zien.

1 like

Leuke pasronde. De verdwaalde navitimer vind ik het mooiste maar daarvoor is dit het verkeerde topic :wink:

1 like

En wat voor een! :heart_eyes:

2 likes

Zo lekker als het licht zo valt dat het blauw echt knalt :star_struck:

27 likes

Zoiets? Alleen is mijn foto dan toch weer veel schmutziger dan jouw steriele hand+horloge kunstwerkjes……grrrr

23 likes

Wat een heerlijk exemplaar dit zeg!:heart_eyes:

1 like

Man man, ik moet deze echt eens gaan passen! En daarna mijn vrouw van nut en noodzaak overtuigen…

2 likes

15 likes

Wat een klokken hier zeg! Wauw!

Sinds een week eigenaar van dit exemplaar. Dus tijd om deze eens te delen en mijn lidmaatschap op het forum nieuw leven in te blazen.

De zwarte strap is trouwens onderweg.

28 likes

Tegen dat poetswerk van @Rolopalooza kan niemand op… Ik heb het ook meerdere keren geprobeerd :pensive::sneezing_face:

3 likes

Welkom met dit prachtige exemplaar!

Van harte! Zwart zal hem denk ik nog mooier staan! :ok_hand:

1 like

:wave:

2 likes

Dit is wel echt een gave klok :wink:;

7 likes

Hehe, volgens mij kan ik mijn bericht niet bewerken. Anders had ik mijn grove fout gecorrigeerd :wink:

1 like

Mooi horloge :ok_hand:

€245.000

1 like