Oh, die groene hè! Dat vind ik de mooiste.
Oh oh wat is deze mooi!
Dat is denk ik het juiste @tompj
AP eruit en een lange en jlc erin.
Ik denk wel dat PP En ALS beter afwerken, maar qua techniek en complicaties behoort JLC absoluut bij de top!
Dat is grotendeels de kern van mijn betoog
In de VC Fifty Six instapper zit het Valfleurier uurwerk en de VC Fifty Six Day Date zit dan het uurwerk met de Geneva Seal. Daar zit bijna 8 K tussen. Heel eerlijk; is het dat verschil waard? Dat moet iedereen voor zich zelf bepalen, maar ik vind het veel.
@Brava, ik vind de Jeager-leCoultre Polaris Mariner Memovox best een eind in de buurt komen van de Vacheron Constantin Overseas.
Me2!
Alhoewel. Dat groen is dan wel de mooiste. Kwamen we dan gisteren achter, maar de lacquer dial an sich vind ik mooier dan de sunburst
Jeetje, die is cool
Niet binnen de strikte definitie van de genoemde horloges. Ik weet dat dit gevoelsmatig is maar voor mij zit dat als volgt:
De RO en Nautilus zijn min of meer de grand daddies van de soort en zijn beide ontworpen met een geïntegreerde schakelband zonder de optie van een lederen band. Dit gold ook voor de aanvankelijke bijdrage van VC aan de soort, de 222. Later evolueerde deze tot de Overseas, eerste serie. Deze had geen bandopties in leer. De tweede serie wel maar dat was duidelijk achteraf gedacht.
De huidige Overseas is echter ontworpen met ‘versatility in mind’, hij heeft een zeer gebruiksvriendelijk snelwisselmechanisme.
Over de jaren heeft de RO een optie gekregen om hem op leer te dragen. Dit begon met aftermarket endlinks voor leer. Later werd dit ook door AP zelf aangeboden. Gezien het design van de RO vond, en vind, ik dit er nogal gekunsteld uitzien. De RO hoort gewoon op een schakelband gedragen te worden.
Bij mijn weten heeft de Nautilus deze optie nooit hoeven te verdragen
Welnu, de Polaris. Die is in mijn ogen ontworpen als een klassiek horloge op lederen band. Hij heeft een prachtige schakelband als optie maar dat is wat het is, een optie. Dat is voor mij de onderscheidende factor in de definitie van een sporthorloge.
Ik stel een wedervraag, is onderstaande Omega een sporthorloge?
JLC Mariner komt over twee weken met een quick switch system (hopelijk dezelfde als VC)
Maar voor mij is een Polaris met zijn specs wel degelijk een sporthorloge, ik kan me met jouw benadering sneppen dat je het anders ziet.
Dan de Omega, daar brand ik me niet aan. Ik heb een controversiële mening over Omega (afgeleid, te veel limited, enz enz) dus die laat ik even liggen !
Het gaat niet om het merk. Is elk stalen horloge op een stalen schakelband een sporthorloge?
Is deze Union Glashütte een sporthorloge?
Heeft het:
- 100/200/300 meter WR
- Lume
- Shock absorbance
- Rubber of stalen band
- Bij voorkeur ook nog een tweede tijdzone
Dat zouden bij mij de vereisten zijn voor een ‘sport horloge’
Grappig dat de RO aan twee van deze voorwaarden niet voldoet. WR van 50m en geen tweede tijdzone
Heel tof ook zeg
Absoluut waar