Ik ga er van uit dat ze toch wel waterdicht zijn
Als er 100-300 m op staat.
Ja dat zou je wel zeggen ja!
Toch maar eens passen!
Als de vraag al eerder is geopperd op dit forum dan bij dezen mijn excuses dat ik er niet beter naar heb gezocht. Maar duiden liefhebbers van Jaeger-LeCoultre horloges dit merk aan met JLC in plaats van JL om verwarring met Jacques Lemans horloges te voorkomen? De universele volharding in de afwijking van het bedrijfslogo is opmerkelijk.
Eigenlijk moet het als JC aangeduid worden.
Nee.
JLC duiden ze gewoon aan. Niet omdat er ergens een merk is met JL…
Die snap ik taalkundig. Maar logo technisch totaal niet.
Nee hoor, gewoon omdat Jaeger-lecoultre het zo bedoeld heeft. Het is een J en een C en niet een J en een L.
Ah jij hebt het ook over het logo.
Dan blijf ik toch gewoon jlc zeggen. Dan weet tenminste iedereen waar ik het over heb.
Dat zou verwarring opleveren met diverse nog grotere historische grootheden. Bovendien is het volgens hun website LeCoultre en niet lecoultre of le Coultre.
Jan Cremer, James Cameron, Job Cohen.
Je gaat niet in op het punt. Ik vind het best een aardige vraag waarom het JLC is en niet JL. Maar uiteraard gaat het erom of het punt interessant genoeg is om tot een discussie uit te nodigen. Daarin heeft het in jouw geval gefaald. Soit.
Om maar een paar te noemen.
Ik was niet op zoek naar een discussie.
Ik dacht dat je vraag is:
Daar is een kort antwoord op mogelijk: Nee.
Zeker daar JLC ouder is dan Jimmy Lemans…
Maar goed, wat denk jij dan?
Jaeger LeCoultre
3 hoofdletters ofte JLC
Dus dat het logo een J en en C heeft staat er los van. Een J en een C gespiegeld klopt. En was de keuze voor het logo.
Vraag die jij je moet stellen is: waarom geen L in het logo
Ik hoopte dat het duidelijk genoeg zou zijn dat het niet ging om een antwoord op de vergelijking met Jacques Lemans. Dat was kennelijk niet zo.
Wat ik denk? Vlot bedoelde internettaal die door internetschapen (inclusief mijzelf) wordt gevolgd.
Is het een C in het logo?
You could have fooled me.
Ik zie een L
Weer wat geleerd.
Ik dacht ook een L. Maar als internetschaap eerste resultaat gegoogeld.
JLC zal inderdaad gewoon de geplogen afkorting zijn. Iedereen weet wat bedoeld wordt met JLC