Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 2)

Eigenlijk JlC ipv JLC

2 likes

Geen bronnen studie of feitencheck hoor, das zo 2018

Benieuwd of t echt een C is. Voor mij is dit ook een L

2 likes

Neen, dat denk ik niet. Op de site zetten ze steevast LeCoultre

Is er een Romanist in de zaal?

1 like

Als het inderdaad een C is zou dat verklaren waarom dat goedkope andere merk zonder problemen haar logo mag voeren.

Ja nee ja. Das het logo. Allemaal hoofletters waarvan 2, de J en de C groter…

Maar het was Antoine Le Coultre, en in alle merk beschrijvingen lees je dan LeCoultre

Dus aan elkaar gekleefd?

1 like

:thinking: Volgens hautehorlogerie.org inderdaad Antoine Le Coultre en niet LeCoultre. Thnx! Je kunt bedrijfsgeschiedenissen en Wikipedia niet 100% vertrouwen. Alweer wat geleerd. :face_with_hand_over_mouth:

Juist.
Zijn monument (graf?) lijkt het bewijs.

Ik concludeer dat zn naam Le Coultre was, zn firma LeCoultre en in alle communicatie van JLC zelf (hihihi) houden ze t bij LeCoultre. Ook engelse wiki achtige paginas enz enz nemen LeCoultre over.

Het internet he… Bron van (des)informatie, waar alles wordt overgenomen van elkaar.

Ik vind niks terug of er ergens gewoontes zijn in het Frans om lidwoorden aan naam samen te voegen, zeker dan met behoud hoofdletter midden de naam.

Ik gok dus op corporate name

Bedankt om me hier 20 minuten van mn leven aan te laten spenderen, wel interessant.

StifStaf

4 likes

Alleen de middelste , om de Brezel in te stellen, is screw down

Ok, dus bij de mariner date dan hoogstwaarschijnlijk de bovenste screwdown en de onderste crown niet. Apart dat ze die dan niet geschroefd maken🤷

Ja waarschijnlijk wel, ik heb het idd over de Mariner memovox.

1 like

Dan nu de uitspraak van deze naam :beers:

Ik ga voor zjé zjé lukoetruh. Met de klemtoon op koe.

4 likes

Jee El Cee :slight_smile:

3 likes

Top! Dank voor je input! Binnenkort maar eens even passen

1 like

Zjeezèr lukoeltru

1 like

Op meetings zeg ik altijd Zjeezjèr en dat klinkt geleerd. Doe er je voordeel mee.

4 likes

Moet jij eens opletten :sunglasses:

1 like

:upside_down_face: Deze kelk laat ik aan mij voorbij gaan. Hoe graag ik ook Fransozen die hun Duitse afkomst willen verbloemen de oren was. :rofl:

1 like

Ah ok. Nou ik sprak al over jlc ver voor de mobiele telefoon… alhoewel. Zo rond 2000…

Soit toen was dat nog straat taal. :sunglasses:

1 like

28 likes