Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 3)

Schitterend! Wat een prachtige exemplaren

Zijn er hier eigenaren van de Polaris date met het 899 uurwerk (70 uur gangreserve), die hun ervaring willen delen? Ik dacht dat ik er in het verleden hier 2 gezien had?

6 likes

@tompj heb jij die van jou al binnen met 40 uur gangwerk?

Zekers.

13 likes

Prachtig. Blijf er een zwak voor houden :heart_eyes:

1 like

Welke type is dit. Wat een pracht exemplaar.

Ervaringen met de Polaris Date met 70 uur gangreserve;
Ik ben in het gelukkige bezit van dit horloge;

Een geweldig mooi horloge wat ongelooflijk nauwkeurig loopt, wijkt niet af bij het dragen.
Prachtig afgewekte kast.
3 delige wijzerplaat.
Prachtige lume.
Maar ook 2 kleine minpuntjes;
De urenwijzer staat op het hele uur niet precies tegen het midden van de index, vooral op 7 uur. Je zou denken dat de wijzers niet goed zijn uitgelijnd. Maar dat zijn ze wel degelijk, op 01.05 uur en 26 seconden staan de wijzers namelijk exact op elkaar. Zoals bij alle andere horloges. Stel dat de urenwijzer op 7 uur exact tegen het midden van de index zou staan, betekent dat de wijzers op 01.05 en 0 seconden loodrecht op elkaar zouden staan en dat kan natuurlijk niet. Dan zouden de wijzers op 12.00 uur ook niet loodrecht op elkaar staan. Heeft denk ik met het opstaande glas te maken. Bij de normale Polaris speelt dit niet.
Verder vind ik dat de rotor van goud had moeten zijn. Bij de Master Ultra Thin is dat ook zo.
Mogelijk kent @Horloge24 dit verhaal ook.

Maar verder ben ik zeer tevreden met dit horloge.

3 likes

Positieve ervaring met het zeer nauwkeurige uurwerk hoor ik graag :ok_hand:t4:Dat de uitlijning soms niet perfect lijkt is nieuw voor mij, benieuwd of meer eigenaren dit opvalt.
Wat betreft de rotor ben ik het helemaal met je eens; jammer, zou voor een jlc in deze klasse/listprijs toch wel mogen.

1 like

Dankjewel! :slight_smile:

Dit is een JLC met ref. 21009

24 likes

Mooie patina op de kast ook. Chique horloge

1 like

Nu nog mee naar het werk, over 5 weken niet meer. Niet de JLC weg maar geen werk meer.

12 likes

das niet zo mooi helaas…

Wat ‘n mooi ding!

2 likes

Ik hoop alleen niet dat het wordt:
Werk weg dus JLC moet weg.

Het is wat het is. Ik moet het maar zien als vervroegd pensioen.

1 like

Nog niet nodig.

1 like

Een oude bekende weer eens tevoorschijn gehaald.

4 likes

De Belgian watch fair was prima vandaag.

Effe een snelle foto delen:

Ik doe weer mee bij JLC :smiling_face_with_three_hearts:

24 likes

Leuk!

1 like

Oef, en hoe?! Prachtig stuk

1 like