Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 3)

JLC is misschien wat laat bij de integrated bracelet club, maar ik vind deze serie echt prachtig!
Met 12k voor de stalen versie valt de prijs me nog enigszins mee. Met een beetje geluk wordt dit net zo’n afschrijfkanon als de MUTs en kan ik deze tzt toevoegen aan de collectie voor 6…

3 likes

Deze heeft zeker potentie. In dezelfde prijsrange als de IWC Ingenieur. Ik ben benieuwd of deze mijn IWC straks uit mijn kistje of van mijn pols krijgt.

13 likes

Heel mooi

2 likes

8000 Euro voor de meest basale Reverso is, als je het naast de 6500 van een Oyster Perpetual legt, ergens wel logisch. Het is en blijft een luxemerk.

De prijsstijgingen ten spijt, met 12.500 Euro (of in de buurt) zit je wel bij de Credor Locomotive en de IWC Ingenieur, en dat is precies het gezelschap waar dit horloge in thuis hoort.

In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.

JLC moet helemaal niet creatief doen. Die moeten gewoon stijlvolle horloges maken die er niet uitzien alsof het kroonkurken, flaporen of patrijspoorten zijn, en daar moeten ze mooie en passende uurwerken in bouwen.

Een 8mm dunne automaat is een verlichte keuze. Een JLC koop je niet omdat de buitenkant schreeuwt, die koop je voor de details, afwerking en het uurwerk.

Overigens, die Seiko 5 die je laat zien is ook al vele malen beter dan heel erg veel andere geïntegreerde “ontwerpen” die ik voorbij heb zien komen.

Dat laat onverlet dat ik 'm nooit zou kopen, want ik zou gewoon een JLC op leer willen hebben, maar dat ben ik.

1 like

Heel mooi, maar ik begrijp echt niet dat ze dan de micro adjust hebben laten vallen :melting_face:

1 like

Zo mooi dun, zeker voor de complicaties. Ik moet wel zeggen dat ik bij het vooraanzicht van veraf eerst heel even dacht aan een nieuwe dial van de FC Highlife.

Mooi ingetochen waar elegantie de boventoon voert. Zeer zeer fraai. Beter laat dan nooit?

1 like

Oh, ik dacht in de gauwigheid te lezen dat hij die had…

Edit: ik lees nu idd op Hodinkee van niet. Dat zou wel eens een showstopper kunnen zijn.

1 like

Exact! Ik vind deze collectie juist heel competitief geprijsd. 40k voor een stalen perpetual calendar? Tja, waar ga je ze goedkoper vinden bij een groot Zwitsers merk? 72.5k voor de rosegouden perpetual is goedkoper dan een Piaget polo, Vacheron 222 of Patek nautilus die time only zijn.

1 like

Nou ja…

De Utra Thin dan.

6 likes

Ja als je het zo zegt is het inderdaad peanuts. Mea culpa.

1 like

Heel fraai! :heart_eyes:

1 like

Heel verschillende horloges die naar mijn mening prima naast elkaar kunnen. Ik heb ook meerdere horloges met standaard lugs en een 20mm brede lederen band ertussen; die zie ik toch als heel verschillend.

1 like

Hij is heel mooi en een ferme concurrent voor de Ingenieur inderdaad. De JLC is wat eleganter en dat past ook bij het merk. Sunbursts houden me meestal weg bij horloges, dus dat zal voor mij de afknapper zijn vermoed ik waardoor mijn IWC de betere van de 2 blijft :slight_smile:

Mooie verrassing van JLC!

1 like

Ik zou hem eerst in levende lijve moeten zien. Maar die elegantie en het platte profiel spreken me zeer aan. Geen snelverstelling zou echter goed de showstopper kunnen zijn. Op de IWC in ieder geval nog verkrijgbaar en voor mij essentieel.

1 like

Heb het nagevraagd bij de trainer van JLC, ze zijn niet geautoriseerd!

Dat zijn ze ook niet voor Rolex toch, al is iedereen met een Rolex er wel lyrisch over en prefereren ze hen boven Rolex zelf?

Dan komen ze via de grijze markt/bevriende horlogemakers aan juiste onderdelen?

Wel mooi hoor met deze band. Staat er eventueel een chronograaf in de planning? Perfect altijd goed horloge.
De kalender oogt vrij maar vind ik wat overbodig.

Grappig, want toen ik in de zaak stond zeiden ze dat ze ook JLC doen. Ik had verwacht dat daar een disclaimer bij zou komen als ze dat niet gecertificeerd deden. Of ik moet dingen vekeerd gehoord hebben. M’n Cartier was gevallen, dus ik was afgeleid. :slight_smile:

Ik ben groot fan van JLC maar ik vind deze voor wat het pretendeert te zijn, een concurrent voor Royal Oak/Nautilus/Overseas et al veel te saai. Het is echt gewoon een Master Control met geïntegreerde band. In deze klasse, dus net sub AP/PP/VC, zou ik kiezen voor een GP Laureato. Voor mensen die iets anders prefereren is er ook nog de Ingénieur.

En voor véél minder heb je ook nog gewoon na wat zoeken een perpetual in platina…,

10 likes

Dat gaat met die stalen pc van jlc natuurlijk ook gebeuren. Die gaat als een baksteen zakken.