Jaeger lecoultre K885 faceplate

Beste forumleden,

Een vraag….ben van plan een klassiek vintage Lecoultre aan te schaffen. En heb er een gevonden die qua prijs nog enigzins voor mij te verhappen is. Betreft Type dress model recht toe recht aan in 18K nu heeft de faceplate helaas wat beschadigingen…( wat ik vreemd vind dat zou je eerder op het glas verwachten…) of zou dit gebeurd zijn tijdens het vervangen van het glas? Voor het mooie zou ik deze eigenlijk willen laten vervangen. Nu is de vraag word dat een spelt in een hooiberg of moet ik daar een extra lening voor afsluiten…? :sweat_smile: en natuurlijk waar vind ik deze? Hoor het graag.

Heb je een foto?

Wat is een “faceplate”? Ik snap er geen zak van.
Heeft het ding een extra ring bij de wijzerplaat?
Of bedoel je de wijzerplaat? Of iets anders?

1 like

Dat denk ik.

Krassen op de plaat/schade is einde verhaal. Blijft 90% van de tijd zichtbaar met gedokter en zul je mee moeten dealen.

2 likes

Faceplate = wijzerplaat/ dial?

Wordt met dt, spelt is te vinden in brood :wink: Een speld in een hooiberg :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Voor gemengd veevoer kun je beter spelt door het hooi mengen :slight_smile:
Een speld in een hooiberg is gevaarlijk voor het vee.

3 likes

Nog meer commentaar?

Je hoeft niet te reageren he, als je verder geen positieve bijdrage levert :kissing_heart:

1 like

Als je dat nou op jezelf betrekt. :kissing_heart:

Overigens lijkt het mij positief als iemand zo toch leert:

  1. dat “faceplate” geen (mij bekend) horloge-onderdeel is;
  2. hoe de NL grammatica en uitdrukkingen in elkaar zitten.
1 like

Wat moesten we toch zonder mensen die het op zich nemen om anderen iets te leren!

Of ze daar ook om vragen dat boeit dan niet zo veel :slight_smile:

1 like

Waar zo’n forum al niet goed voor is!
En soms krijgen mensen dus zelfs méér dan waar ze om vragen.

Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan!

4 likes

Horloge-onderdeel is fout op deze manier.
Er is geen klinkerbotsing dus is het streepje onnodig.

groetjes Lenno

1 like

Ik denk ook dat-ie de wijzerplaat bedoelt. Faceplate is een onzin-woord.

Ik ken wel iemand die een schatkamer aan JLC-onderdelen heeft, bij interesse kan de TS me een PB sturen. Dan stuur ik een PB aan diegene, en of-ie er iets voor voelt. En of ie-het ueberhaupt heeft. :wink: Kans is groot dat-ie nee zegt.

3 likes

Als een wijzerplaat beschadigd is, is het ideaal natuurlijk een vervanging door een originele andere (onbeschadigde) plaat van het merk zelf.

Alternatief kun je nog kijken naar het opnieuw opmaken van de wijzerplaat, maar:

  1. niet origineel;
  2. meestal net niet hetzelfde font/anderszins kleine verschillen;
  3. niet goedkoop.

Meestal kun je beter een ander horloge zoeken.

Verhappen had je mi. ook nog kunnen noemen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Aan ts. jammer dat je niet even een paar foto’s hebt geplaatst, dat praat toch wat makkelijker en ook hadden we dan meteen kunnen zien wat je bedoelt met faceplate.

Overigens ben ik het eens met wat al werd geschreven, een originele wijzerplaat zoeken of het laten zoals het is of genoegen nemen met een waarde vermindering door de wijzerplaat opnieuw te laten opmaken.

1 like

U heeft helemaal gelijk. Mijn schoonmoeder heeft haar faceplate laten opknappen middels gedokter, maar het blijft zichtbaar. :woozy_face:

9 likes

Bo-tox?

Net als La Paay? In de Playboy zag ik nietjes op haar rug.

2 likes

Dat is nog een blijvertje na de omstreden video en die alle onderdelen misschien op haar plaats moet houden. .

Excuus voor mijn late reactie maar bij deze…

Gut gut…dit is nu weer eens duidelijk een prototype van slap en nutteloos forum gebrabbel…

Als er tig reactie’s komen van al die “ intelligente “ forumleden die zichzelf zo fantastisch vinden en alleen maar kritiek kunnen leveren op een grammatica foutje en dan zelf ook geen idee hebben wat een faceplate betekend bij deze….( vertaling vanuit het Engels = wijzerplaat ) dan zet ik intelligente ( algemene kennis ) maar even tussen haakjes…daarbij heb ik het antwoord al gegeven in mijn tekst…( wellicht gebeurd met het vervangen van het glas ) met een beetje “ intelligentie “ en creativiteit had je het antwoord geweten. Want kritiek leveren kunnen we allemaal zo goed maar kom eens met een oplossing of tips heb ik veel meer aan…want ook hier blijkt wel weer “ de beste stuurlui staan aan wal “

Dit is voor veel mensen ( waaronder mijzelf ) ook de reden om zo min mogelijk dit soort forums te bezoeken. Zonde…het zou zo veel meerwaarde krijgen indien deze regel zou worden toegepast:

Zoek een “ oplossing “ of geef zinvolle tips zonder personen te bekritiseren en af te zeiken omdat ze “ anders “ schrijven of “ bedoelen” Want dat is O zo makkelijk maar dan ben je in mijn ogen O zo simpel…

Maar dat zal wel niet gebeuren vrees ik…

Geen reactie’s meer van mijn kant mag een slotje op.

1 like