Jaeger leCoultre of Glashütte Original

Ik ga dit jaar met pensioen en wil mezelf, om dit te vieren en mezelf te belonen voor al die jaren werken, een mooi horloge geven. Ik zoek een horloge dat ik dagelijks kan dragen. Dus een beetje sportief en ook gekleed. Ik zag twee opties: van Glasshutte Original de Senator sixties en van Jaeger leCoultre de Master Control. Beiden in staal. Ik ben benieuwd wat jullie ervaring met deze horloges is. Is de kwaliteit vergelijkbaar? Ik zou het leuk vinden als het horloge later ook door een van mijn kinderen gedragen kan worden dus zoek iets dat lang goed blijft.

7 likes

IMG_4143

11 likes

Beide prachtige opties. Ik zou persoonlijk voor de JLC kiezen

Behoeft volgens mij geen toelichting :star_struck:

15 likes

Ik vind zelf JLC een prachtig merk met een chique uitstraling dat mooi past bij een dergelijke mijlpaal. Daar zou ik zeker voor gaan. Maar dat is mijn persoonlijke mening. :+1:

1 like

Ik denk dat je over de kwaliteit niet in hoeft te zitten bij die brands. Ik zou ook gaan voor de jlc. Overigens vind ik ze niet “sportief”.

De Glashütte is mooier zo zonder datum.

Kwaliteit van beide gewoon goed.

3 likes

Als je met pensioen gaat, zal afleesbaarheid ook wellicht langsamerhand een rol gaan spelen. Die is op de JLC slecht. Zilveren wijzer op een ditto achtergrond geven nauwelijks contrast.

4 likes

Oef, die JLC is een beauty! (niet echt sportief maar dat geldt voor de Glashuette al helemaal niet).

De Jaeger met het bandje van de Glashütte :ok_hand:

2 likes

Zonder twijfel de JLC, mooi herkenbaar merk en heel mooi horloge!

2 likes

Geen ervaring met deze horloges, maar zou toch mogen verwachten dat ze beide aan deze criteria voldoen. Maar je moet er voorlopig zelf van genieten.

De typografie op de Glashutte doen het niet voor mij, en gouden wijzers op een lichte plaat ook niet, dus ik zou tussen deze twee de JLC kiezen.

Gek genoeg vind ik de Glashutte in blauw dan wel weer heel mooi, maar dat vroeg je niet…

Mooie horloges zijn het in elk geval. Veel plezier met je aankomende pensioen en geniet ervan, wat je ook kiest…

En ja, deze. Gewoon deze.

5 likes

JLC is voor mij hier de “winnaar”. Een mooi cadeau voor jezelf en voor je kinderen later!

JLC. Ik heb wel wat moeite met de prijs-hikes van ze, maar deze lijn is o zo prachtig. Geniet van je pensioen en de (klein)kinderen straks!

De JLC. Stijlvol horloge. Fraai.

Zonder enige twijfel de JLC. Ik hoop zelf ooit de Ultra Thin Moon om mijn pols te krijgen :crossed_fingers:, de MC lijn is echt een lust voor het oog.

1 like

Geen ervaringen. Maar voor glashutte heb ik een adres met korting voor je evt

JLC for the win.

Ga voor de Glashütte:

Altijd.

2 likes

Heb je liever een datum of net niet?
Beide merken zijn top. Heb 3 Glashütte Original’s en 2 JLC’s.

Ik heb graag een datum maar vind de datum bij de glashutte niet zo mooi. Mijn jongste zoon kwam net, om het moeilijk te maken met een alternatief: een Reverso. Ik vind zelf het understatement van de JlC en de Senator juist heel fijn.