Jaeger-LeCoultre True Second

In de jongste nieuwsbrief van Jaeger-LeCoultre uitleg over hun “True Second” :

-> Nieuwsbrief met video

5 likes

Lijkt het toch weer op een quartz horloge van 17.000 Euro.
Terug naar de pendule maar wel mooi.
:wink:

2 likes

beetje het zelfde idee als de Grönefeld One Hertz… 'k vind het wel mooi… ik zit ook wel eens te piekeren… hoe ze dat precies flikken…

1 like

Vanuit technisch oogpunt (waar ik de ballen verstand van heb) natuurlijk heel interessant, maar het argument “…to poduce a more precise reading compared…” vind ik een beetje een kulargument. Als iemand me vraagt, hoe laat het is, zeg ik tenminste nooit: “10 voor 12 en 30 seconden” “Sorry, 31 seconden” “Oh nee, 32 seconden”…

6 likes

Prachtig uurwerk.

Een echte seconde, maar staat het ook goed geplaatst?

1 like

Een dead seconds uurwerk staat nog op het verlanglijstje, al zal dat helaas geen JLC, Rolex of Omega gaan worden ben ik bang. Gelukkig zijn er goedkopere alternatieven maar die zijn ook niet makkelijk te vinden.

1 like

iedere quartz toch :wink:

Mooi verhaal hoe marketing zijn werk kan doen. Al is het natuurlijk technisch wel erg interessant hoe ze dit gedaan hebben.

alle complicaties in uurwerken… zeker in manufacturen zijn natuurlijk het ultieme potje “ver-pissen” van de fabrikanten…

die dingen met dergelijke meesterstukjes naar de gunst van de klant… de mensen die deze horloges daadwerkelijk kunnen betalen… hebben meestal niet direct de noodzaak aan dergelijke complicaties… maar… dat ontneemt ze niet het genoegen van een dergelijk stukje techniek… zie het als de “rijke stinkerd met zijn Ferrari”… 't ding is snel, kan vreselijk hard… maar kan de eigenaar dat ook?.. meestal niet…

1 like

Echt geen meerwaarde voor mij, ben eerder liefhebber van de “vloeiende” conventional second.

He jammer :wink: hoe vloeiender de secondewijzer, deste mooier!

5 likes

De Foudroyante had vooral ‘nut’ in manuele aflezing van bv. hartmeting en industriele metingen.
Totaal achterhaald natuurlijk.

Als het de minutenwijzer was geweest, had ik leuk gevonden. Want dit hebben we inderdaad al & het heet quartz.

1 like

Ja maar dit is meer een soort automatic quartz…, oh wacht die hadden we ook al, het heet kinetic :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ze weten niet meer wat te uitvinden!
Ik vind de beweging van de secondenwijzen van een mechanische horloge de mooiste deel!!!

Heren de deadbeat seconds bestaat al een hele tijd hoor. Jlc heeft ze niet uitgevonden.

Jeager-LeCoultre True Marketing - how to make a mechanical watch look like a quartz and ask a premium for it :thumbsup:

Technisch gezien leuk maar ik had deze complicatie, zoals eerder hierboven aangegeven, liever gezien met de minute hand zoals de Mondaine Stop & Go

1 like

Tot nu toe had ik respect vool JLC. Maar als je groots opgeeft, dat je een inderdaad al lang bestaande complicatie (de seconde morte) als nieuw iets gaat introduceren, dan daal je af naar een bedenkelijk niveau. Net zoals een merk dat claimt de einzeiger ge(her)introduceert te hebben. Bull.

Habring2 heeft dezelfde complicatie al een tijdje in hun assortiment, namelijk de Jumping Second…

Nico :sunglasses:

Chapeau voor jlc. Ik hoef het niet zo nodig, vind de ‘glijdende’ seconde meer charme hebben, maar vind het wel knap gemaakt en kan dit wel waarderen.

Ik heb een paar horloges met een Chezard 7400 uurwerk. Dat was het eerste uurwerk met springende seconde, ontwikkeld in de jaren 1950 en op de markt gebracht in de jaren 1960. Dus voor quartz.

Het uurwerk ziet er zo uit:

Zie o.a.: Nieuwe aanwinst: ARSA Springmaster - springende seconde en Nieuwe Aanwinst: Olma Time Signal met....!

4 likes