Jahoe, gevulde ouwe sok gevonden.

Goede morgen allemaal.

Een topic uit pure nieuwsgierigheid over de grens in uitgeven aan een horloge.
Niet over grenzen verschuiven maar hoe je er vandaag over denkt (of gisteren en als je standvastig bent ook morgen).

Laten we zo zeggen, je heb met opruimen een ouwe sok gevonden met daarin een x bedrag…
Je hebt alles voor nu en kater financieel op orde, alles.

Dus hopla, je kan gaan horloge shoppen.
Hoe lekker is dat!
Kom we gaan naar een mooie grote luxe AD en wat moois kopen… complete verhaal zoals jullie van mij weten kopen we er gewoon weer eens lekker bij. Niks internetprijsjes. Bull shit in mijn ogen en voor jullie vandaag ook niet nodig…

Maar nu de vraag.
Ik kan dit niet, ik heb een gevoel grens in mijn lijf in wat een horloge mag kosten. In wat zo een dingetje aan euro’s waard kan zijn.
Ik ga tenslotte ook geen 1000e uitgeven aan een super mooie fles cola. Slaat nergens op

Deze grens ia niet tot op de cent stabiel maar echt alles boven de gemiddeld 2500 gaat echt niet gebeuren… hang er een speciaal moment aan en we kunnen omhoog klappen tot ongeveer 5k maar echt alles daarboven… NOW WAY.

Nu kost mijn absolute lieveling iets meer, heel veel geld kost deze pracht en praal. Maar geen onwerkelijk bedrag.

Dus heren, we nemen de sok mee en daar gaan we.
Maar nu, waar ligt voor jullie die gevoelsmatige grens?

Foto van jou lieveling die als die we vandaag ondanks de sok NIET gaan kopen mag je zeker ook posten in dit topic. Altijd leuk.

Welke je WEL gaat kopen omdat deze die grens niet overschrijden doet post er ook maar bij.

Ik laat deze helaas liggen , ik vind 19k echt te voor een horloge. Ondanks het het mooiste horloge voor mij is wat er te halen valt.
downloadfile

Vandaag neem ik dan wel lekker mee naar huis

24 likes

Mijn grens wordt altijd bepaald doordat ik automatisch drie horloges bedenk die ik kan kopen voor bijvoorbeeld de €13000 voor een Hulk.

4 likes

Dat ligt voor mij toch echt aan welk bedrag er ongeveer in die sok zat.

3 likes

Weggooien, want aan 1 sok heb je niks, en gewoon een paar nieuwe sokken kopen.

12 likes

Als ik een oude sok vind zal er vast wat anders in zitten…

Maar ik doe mee!

Afhankelijk van de inhoud van de sok en de gevulde spaarrekening. Als dat allebei behoorlijk is dan heb ik niet persé een gevoelsmatige grens.

In mijn ogen het meest wanstaltige horloge ooit gemaakt.

Sinds een tijdje mis ik mijn SubC weer een beetje. Na 2 jaar komt dit gevoel pas. Dus dat zou een optie zijn:

Maar ik kijk ook regelmatig naar een Radiomir, zou ik best eens willen proberen!

10 likes

Heb niet echt een grens. Zo lang ik er maar echt van kan genieten en het geen beperking gaat worden in mijn doen en laten. Als in;

“Oh wacht even, ik moet eerst mijn horloge,… “

4 likes

Mijn grens was ook ooit 2,5 K.: een normaal netto maandsalaris voor een horloge was wel de max.

2 likes

Gelukkig niet. Ik geniet van je prachtige foto’s.
Blijf alsjeblieft kopen. En anders veel fotograferen :sunglasses:.

Mijn grens is wel even bereikt, maar dat zal door gebeurtenissen in het leven zijn. Een huis, ik wil een oude speedboot en ik kan het maar één keer uitgeven.

9 likes

Dat heb ik dus ook. Ik denk er wel eens aan om wat de deur uit te doen en een paar knallers over te houden als deze

En deze

Maar ja, voor het geld van 1 zo’n knaller heb je een Submariner, een Fifty Fathoms, een Speedy, een Navitimer, én een Monaco. Ik denk dat ik aan die hele rits meer plezier beleef.

11 likes

Fair enough, klinkt als een gezonde houding :slight_smile: Toch een beetje dingen in perspectief te kunnen zien.

Mijn max ligt toch wel rond de 7-8K merk ik. Die draag ik ook zonder problemen en de tranen schieten niet in mijn ogen als er een krasje op komt. Heb het gevoel dat bij nog veel duurdere horloges ik ze niet ga dragen, wellicht dat dit snel veranderd maar voorlopig niet in ieder geval.

1 like

Mijn grens verschilt, maar die is niet afhankelijk van oude harde sokken. Bij vintage vind de prijs minder belangrijk omdat die vaak redelijk waardevast zijn.
Ik denk dat mijn waardegrens binnenkort bereikt gaat worden met een NA, wellicht dat die ooit iets verder wordt opgerekt naar een witte vintage Day-Date. Voor nieuw ligt die denk ik rond de 5k.

6 likes

Haha… ik was mij toch blij met dit horloge!
Wat een klapper. Had ik denk ik gewoon moeten houden. :love_you_gesture:

12 likes

Gepikt van de instagram van @AmsterdamVintageWatches, maar hier zou ik mijn sok aan uitgeven. Kost niet de hoofdprijs, heb aan een kleine sok genoeg, waardoor ik er nog mee op straat zou durven lopen, en gewoon erg gaaf!

4 likes

Ik heb altijd (met alle grote dingen die ik aanschaf) in m’n achterhoofd dat als het product minder dan 1 euro per dag kost gedurende de levensduur, het verantwoord is. Een iPhone van 1000 kan dus net. Maar bij een serieus horloge (levensduur 40 jaar?) Kom ik op 40x365x 1.- = 14600,-

Dan deze dus:

13 likes

Dit was vroeger mijn graal. Nooit in bezit gehad. En hoeft eigenlijk ook niet meer :hugs:

1 like

Reken dan ook even de servicekosten erbij, in 40 jaar toch al gauw 5000, de extra kosten voor je verzekering, ook minimaal 150 per jaar, da’s 6000 in 40 jaar, en een hele sloot custom made leren bandjes voor als je de bracelet zat bent.

3 likes

Wat ik aan een horloge gá uitgeven is helemaal in verhouding met wat ik aan een horloge kán uitgeven. Vroeger zonder schroom 10k+ en nu veel minder en dat doet me verder weinig. Wil er in ieder geval geen boterham of biertje minder voor te hoeven nemen.

9 likes

De Rolex GMT BLNR staat bij mij bovenaan de lijst.

Maar goed, al zou dat voor list lukken, ik besef me helaas veel te goed dat ik voor minder geld 1 van onderstaande pret machines kan kopen.
Dan de vraag waar ik meer lol van heb, de Rolex, Duc, of Honda.
Zonder twijfel 1 van de laatste 2 :sunglasses: so, no Rollie for me.

ducati_2005_999_5

19 likes

:joy: ik zou er niet direct een kater van krijgen als ik zo’n sok zou vinden.

Mijn max blijft ook met zo’n sok wel rond de 7k. Ik wil (in de meeste situaties) mijn horloges ook gewoon zonder angst kunnen dragen.

Op dit moment zou ik deze aanschaffen:

7 likes