Jahoe, gevulde ouwe sok gevonden.

Voor mij is dit in de kern echt een gewetensvraag…zelfs als het een hele grote sok is. Ik ben daar niet uit en heb er ook geen duidelijk antwoord op.
Grappig dat je hier ook leest dat men geld liever aan andere materiële zaken uitgeeft, of bang is dat er krassen op het dure horloge komen.
Zo zie je maar weer dat iedereen anders in het leven staat, gelukkig ook maar.

2 likes

Heb net uitvoerig gezocht maar kom tot de conclusie dat de enige ouwe sok die ik kon vinden naast mij op de bank zit. :rofl:

12 likes

En die kost juist geld zeker?

2 likes

Jij snapt het, wij kunnen praten. :smile:

Het is hobby en hobby’s mogen geld kosten!
Zoals iedereen al aangeeft is het er sterk van afhankelijk hoeveel je daadwerkelijk te spenderen hebt.
Daarbij vind ik het belangrijk dat de relevantere zaken in het leven er dan reeds zijn (koophuis/ auto/ geen schulden)

Mocht je dan na die zaken nog miljonair zijn à la John Mayer of Ed Sheeran dan zou ik ook prima € 50.000,-- euro kunnen uitgeven aan een horloge. Ik zou een verzameling nastreven en daar eventueel ook de wereld voor gaan afvliegen. Verder blijft dit natuurlijk allemaal vooral dromen.

In mijn huidige omgeving/ levensstijl is er geen plaats voor zo’n horloge. Mocht ik ooit met pensioen gaan en mocht ik dan het geld hebben dan zou voor mij de max liggen bij circa € 14.000,–.
Het is niet per sé een investering maar de meeste horloges blijven wel het geld waard. Dat telt natuurlijk ook mee.

3 likes

Ah ja, dan moet ie 50 jaar meegaan… :wink:

1 like

Ik merk bij mijzelf dat de grens van wat een horloge mag kosten steeds verder omhoog gaat.
In het begin vond ik €400 voor een Seiko Sumo best wel veel geld voor een horloge. Daarna spaar je door voor de Grail. In mijn geval een Omega Speedmaster, nu dat ik hem heb staat de volgende Grail al op het lijstje. Een Rolex Explorer 1 214270. Dus in een paar jaar van €400 naar €6000. Als ik het zo lees denk ik … €6k voor een horloge :thinking: En dan heb ik het nog niet over een Submariner gehad… Maar als ik een sok vond met een berg geld zou dat hem worden, de 116610. En dan kocht ik ook nog die blauwe Zenith Defy die nu in het blauwe gedeelte staat :heart_eyes:

2 likes

Laat ik nu net in deze situatie zitten… niet dat ik een sok met poen heb gevonden maar wel dat ik opeens redelijk wat geld beschikbaar heb.

Nu heb ik voor een 21 jarige al echt dure horloges vind ik zelf. Denk aan een Air King 5500 die rond de 3k waard is en een Oyster Perpetual van nog geen maand oud.

Nu zit ik al te twijfelen om die OP te verkopen en een Explorer 214270 te gaan maar ergens voelt het fout om zoveel geld uit te geven aan een horloge.

Dus ja , twijfels twijfels en nog eens twijfels!

3 likes

Ik heb niet echt een maximum, maar merk elke keer dat wanneer ik weer een bepaald bedrag heb in het potje, ik ga kopen. Dus meer dan 6k heb ik tot nu toe nooit uitgeven voor een horloge. Dat heeft echter dus niet met principes te maken. Sterker nog, ik heb me nu voorgenomen om “sterk” te zijn en langer door te sparen.
Want ik vind deze allebei wel heel erg mooi:

2 likes

Radiomir

Over wanstaltig gesproken :smirk:

1 like

Mijn grail op het moment is de Omega speedmaster moonphase. :heart_eyes:

Ook jong gebruikt al gauw 6k. Ik kan me op dit moment niet voorstellen dat ik ooit zo’n bedrag aan een horloge zal uitgeven, mijn absolute bovengrens ligt op het moment ergens bij 2k. :thinking:

Dit zou ik wel kopen:

Alleen niet nu, ik vind dat ik voorlopig nog even moet sparen. :sweat_smile:

2 likes

Toen ik mijn Breitling kocht een tijd geleden heb ik mezelf voorgenomen dat er nog genoeg geld over moet zijn voor verstandige zaken, dat zal ik de toekomst ook zo zijn. Nu is mijn wishlist niet groot en uitbundig dus moet dat lukken. In mijn beroepsveld verwacht ik niet dat ik bijzonder veel geld ga verdienen en horloges als AP of een gouden Rolex zullen er wel niet inzitten maar dat is prima.

1 like

Bij mij staat zo’n vintage Invicta hand gegraveerde repeater zakhorloge op de eerste plek. Afhankelijk van de staat en afwerking zal de prijs zijn. Denk Wat ik op het oog heb snel tussen de 5000-10000 kan gaan kosten.:grimacing:

4 likes

Bedankt voor jouw mening. :wink:
En dat is het ook, iedereen heeft recht op zijn mening!

:rainbow:

1 like

Met een goed gevulde sok zou ik direct een rexhep rexhepi Chronometre Contemporain aanschaffen.

Echter denk ik dat op dit moment mijn grens bij een speedmaster ligt qua budget.

2 likes

Mijn grens ligt écht wel rond de 3-3,5K vrees ik.

Ik kan slecht over het idee heenstappen van een horloge van 6-9k die ik eigenlijk wel zou willen kopen.

Als je bedenkt wát je allemaal voor dat geld kan kopen dan haak ik tóch af vrees ik! :see_no_evil:

1 like

Ook de restwaarde dan niet vergeten.

Ik lees dat de levensduur 40 jaar is, daarna gooien we hem weg

2 likes

iedereen heeft recht op zijn mening!

Ik vind jouw haar mooi en je hebt een mooie blouse aan

1 like

Same here, maar zelfs dan nog… Nu ik een paar weken met m’n Speedmaster rondloop kan ik het idee maar moeilijk loslaten dat ik met een ding van meer dan 3000 euro rondloop. 3000 euro, daar kan je véél andere leuke dingen mee doen. Dus misschien is zelfs 3000 à 3500 nog te veel voor mij en moet ik het eerder in de sub-2000 categorie zoeken in 't vervolg. Vreemd gevoel, had ik niet verwacht.

1 like