Ik heb net als @anon53002072EV geen spaarpot al zal dat bij mij misschien wat anders liggen. Ben gewoon nog bezig met mijn studie en werk dus niet fulltime. Ik spaar gewoon in het algemeen, waar het aan uitgegeven wordt zie ik wel. De ene keer is dat een buitenlandse stage, eerst waren dat mn rijlessen en de andere keer iets om mezelf een beetje belonen zoals een mooi horloge.
Ik ben eigenlijk gestopt met zoeken naar de overtreffende trap van mijn huidige horloge, ik wil niet iets beters/duurders dan wat ik nu heb (SKX007).
Als ik een oude sok met geld vind vernieuw ik het dak op mijn boerderij en leg ik er een nieuwe houten vloer in. Saai hè…
Ah zo.
Horloge is voor mij een stukje extra, een beloning voor mijzelf of een leuk cadeau om te krijgen. Super persoonlijk en voor t leven… (bij krijgen geef ik aan welke ik blij van ga worden)
Dus de horloges komen op plek 100 ergens.
Soms zie ik iets en 5min later aangeschaft.
Soms zie ik iets en sla er een foto van op, laat het maanden sudderen en als de liefde dan blijft dan toch maar kopen.
Ik probeer de duurdere horloges wel altijd aan een moment te koppelen.
Voorbeelden wanneer ik wat duurdere kocht.
Trouwen
40ste verjaardag
Huwelijksreis
Ik heb wel het gevoel dat ik een heel end klaar ben met kopen nu. Vind het even prima zo.
Leuk om te lezen, snap wel dat de duurdere exemplaren gekoppeld worden aan belangrijke momenten in je leven.
Hier net zo, afgesproken met de vrouw dat bij bijvoorbeeld geboorte kind zoiets word aangeschaft met de gedachte dit door te kunnen geven aan hen bij het oud worden. Meisje = cadeau vrouw, jongen = weer n horloge . Je raad natuurlijk wel wat mijn wens is…
Met de geboorte van de kids had ik nog geen horloge om de pols. Ondertussen ik uiteraard vol in de horloges en het mooie, al de drie van onze kids vinden het leuk en mooi en hebben alle ook 1 of 2 horloges… de oudste van 15 die heeft de tik echt overgenomen en heeft een mooie collectie ondertussen.
De hobby met alles erbij, dus ook fotos maken van al dat moois.
Ik heb ook niet echt een spaar pot, af en toe blijft er gewoon geld over of het komt aanwaaien…
Zo had ik na mijn air king het idee dat ik voor de komende jaren geen horloge meer zou kopen , en toen plots had ik de kans om een nieuwe Oyster Perpetual te bestellen.
Kan ik niet voor jou bepalen. Ik vond het niet prettig. En heb er sinds mijn eerste baan naar gestreefd om dat statuut vaarwel te kunnen zeggen. Wat niet wegneemt dat ik mijn werk op inhoudelijk vlak vaak erg boeiend vond.
In die zin ben ik niet financieel onafhankelijk. Maar ik bepaal nu wel zelf mijn taken, mijn werktijden en grotendeels ook -dagen, mijn doelstellingen op KT en LT en de strategieën om ze te bereiken.
Dan ben ik iets onthechter dan jij . Eén autootje waarmee ik hier ook in de winter overal kom en een bestelauto voor het grovere werk, één hypotheekvrij huis (een kleintje, maar het is dus wél van mij en niet van de bank), éen motorfiets voor fijne tripjes en eentje om aan te knutselen, kayaks om hier op de meren te peddelen en een motorbootje, geen öre schulden en genoeg tijd voor mijn partner, sociale dingen en hobbies.
Daar moet ik eigenlijk nog´s werk van maken, zo´n “show je collectie op één foto” of zo. Ooit ´s geprobeerd, maar het resultaat was met mijn toenmalige foon nogal minnetjes. Echt dure exemplaren zittern er overigens niet tussen. Wel leuke. Vind ik toch.