Waarom deze nou als eerste bij mij omhoog komt…
Uhm, nee… op ascii kan ik het niet. Maar is het gek om iets bewonderingswaardih te vinden? Ik vind het mooi als iemand zich een doel stelt in het leven en dat weet te halen. Financieel onafhankelijk zijn wil iedereen denk ik, maar maar weinig die dat halen.
Ik denk niet dat mij dat gaat lukken voor mijn pensioen. Als dat over ongeveer 30 jaar nog bestaat. Ik ga er ergens vanuit dat ze dan hebben uitgevonden dat ze je in topstaat kunnen houden tot je dood. Gewoon nieuw componentje opkweken in het lab en gaan… Dus ik vrees dat ik nog flink wat jaren moet gaan.
De oplossing is nog eenvoudiger, koop een horloge van 6k, en ineens voelt de speedmaster een heel stuk minder duur
Ik zou als ik een ouwe sok met poen zou vinden een nieuwe Heuer Monaco kopen.
Ik moet in m’n achterhoofd het gevoel hebben dat die gevulde ouwe sok een mazzeltje is, ook al vind ik misschien mijn eigen spaargeld terug.
Want meer dan 5k voor een opgeleukte 7750 met een iconisch design vind ik toch best wel een steil prijsje. Als je ziet wat voor een chrono’s er te koop zijn voor minder poen die niet echt iconisch zijn zoals de GP Vintage 1960’s Split Second Chronograph MET in house movement.
Maar aan de andere kant zou ik dit toch verkiezen boven elke Daytona met ceramic bezel.
En die had ik niet gelezen.
Back on topic.
Ben je altijd boos?
Af en toe wel. Red ik dat voor 0.35 per km? Anyway, dan is de horlogehobby nog een koopje in vergelijk met autorijden…
Ja inderdaad!
Tja een gewetensvraag.
In principe heb ik geen grens. Zolang ik mij er maar comfortabel bij voel.
Vele hebben het hier ook over de aanschaf van 1 duur horloge, maar hoeveel van hebben er niet meer dan 1? Of 2 of 3 of etc… tel die ook maar eens bij elkaar…
Dus comfort. Zolang het allemaal verantwoord is naar je eigen portefeuille.
Oh… dat was natuurlijk niet de bedoeling. Het ging om een gevonden oude sok… kopen wat je graag zou willen dragen dan!
Klinkt goed maar nee, ik ga voor een mooi horloge
Op het “volle sokforum” zullen ze er vast anders over denken
Inderdaad, waarom slechts één horloge? Om te beginnen maar 'ns Heuer Monaco, een witte OP en een GS GMT duiker…
Als je de horlogeprijs tegen het aantal likes gaat uitzetten kun je het best
een Seiko van tussen de twee en driehonderd pietermannen kopen
Stats dames en heren, stats!
In mijn oude sokken zitten alleen maar gaten.
@GroteBozeWolvin, ik ben een loonslaaf.
Is dat iets verschrikkelijks? Zo klinkt het wel.
Ik denk altijd maar zo: loonslaaf / zzp-er / eigenaar, allemaal leuk maar tis t allemaal net niet.
Voor mij betekend financieel onafhankelijk, minimaal 4 auto’s met een waarde van min. 1m, 4 landhuizen, helikopter, Rotary club, yacht van 80m, …
Alles daaronder is 1 pot nat, nl. Afhankelijk zijn van de wereld en zijn regeltjes.
Dus, lekker boeiend die 50k, geniet ervan en koop als je het kan missen.
Ik ben nu zelf al enige tijd op jacht naar mijn eerste horloge, en daar hoort natuurllijk een budget bepalen bij.
Ik ben pas 17 en toen ik naar mijn ouders ging om te vertellen dat ik het wel een goed idee vond om na een aantal jaar hard te werken aan mijn bedrijfje en school mezelf te belonen door een horloge te kopen. Ik ben altijd een liefhebber geweest van mooie spullen zoals horloges. Mijn ouders daarentegen een stuk minder.
Dus toen ik ze een aantal foto’s liet zien van horloges die me wel aan spraken vroegen ze natuurlijk: “En wat kost zoiets?” Ik: “uhh deze is ongeveer 1500 euro” mijn ouders die waarchijnlijk een horloge hadden verwacht van zo’n 100-300 euro waren toch behoorlijk verbaasd, ze schrikken gelukkig niet meer van zoveel dingen die ik tegenwoordig doe maar het idee dat ik 1500 euro over heb voor zoiets paste nou nog niet echt in onze cultuur. Eerst vonden ze het ook een onverstandig idee.
Heb ze toch wel moeten overtuigen door vaak te herhalen hoe mooi een automaat in elkaar zit en door een aantal patek Philippe filmpjes te laten zien en nu staan mijn ouders wel echt achter het idee dat ik een kostbaar horloge wil hebben. Alleen eigenlijk wel met één voorwaarde… het moet bij een betrouwbare liefst lokale juwelier wat ik wel snap maar toch, het idee dat ik eigenlijk hetzelfde horloge elders kan krijgen voor 500 euro minder doet toch wel een beetje zeer, dus hebben jullie nog goeie argumenten? Ik hoor ze graag! Of moet ik het gewoon accepteren en het bij de lokale juwelier halen. Heeft natuurlijk ook wel wat.
1500 euro is natuurlijk veel geld maar ik denk dat dit niet mijn kostbaarste horloge zal zijn… En ja als ik dan ga dromen, wat ik toch al vaak doe dan vind ik de patek Philippe – 5170P-001 echt geniaal. Dat is voor mij toch wel uitgespeeld qua horloges
Misschien ooit, dromen zijn er om werkelijkheid van te maken right? Ik heb zelf een ieder geval niet echt een max budget denk ik. Als ik het mezelf maar kan veroorloven en er niet van in de problemen raak omdat het van mijn laatste centen is.
Sorry als de tekst niet echt lekker te lezen is, vind het erg moeilijk om lange teksten te schrijven maar daarom doe ik het wel zoveel mogelijk, want oefening baart kunst
edith:
Indien jullie een nieuw horloge zien, zet je daar dan alles (andere plannen) voor opzij?
Ik kan me voorstellen dat als je een prachtig horloge hebt gezien, je al je zinnen daarop zet en dit direct wilt kopen.
Die vraag gaat commentaar opleveren @Spunz1 , als men bedragen gaat roepen gaan anderen daar op in en hoppaaaaaaaaa …
Ik ga toch gewoon beantwoorden.
Niks.
Ik heb geen horloge spaarpot.
Ik ben wel benieuwd naar de aard van jou vraag.
Vanwaar het benieuwd zijn hierin?
Niet zozeer benieuwd naar de bedragen, excuses. Meer in de tijd tot aanloop naar nieuw horloge.
Neem je uitgebreid de tijd, of hoppa, haal je hem.
Ikzelf neem uitgebreid de tijd vanwege oud huis, andere auto etc. Ik ben benieuwd of het horloge op plaats 1 of 2 komt te staan, of moet hij er gewoon komen en snel ook
Jij bent lekker bezig als ik dit zo lees!!!