James Bond en zijn horloges

Altijd al nieuwsgierig geweest naar welk horloges James Bond droeg in alle films?
Zoek niet verder, hier is een artikeltje waar ze allemaal in worden benoemd.
Leuk om even te lezen bij de zondagse kop koffie.

Fijne zondag!

17 likes

Goed getimed! :coffee::coffee: :wink:

2 likes

Als ík zoek op James Bond kom ik meer dan 50 topics tegen…

1 like

Die 007 wist ook maar niet wat hij wilde totdat Omega kennelijk het hoogste bod had :joy:

3 likes

Mijn excuses

1 like

Ja zeer onterecht dat Omega zo sterk bij het " merk" Bond hoort. :blush:

1 like

No worries

1 like

Geen excuses wat mij betreft. Altijd weer even geinig en heel behoorlijk gefotografeerd. :wink:

2 likes

Vreemd. :thinking: Ik associeer James Bond alleen met Seiko. Waarschijnlijk heeft dat te maken in welke tijd je bent opgegroeid met 007?! Of de tijd waarin je oog kreeg voor horloges?! :grin:

3 likes

Golden Eye Seamaster presenting for duty!

Afgelopen week naar No Time To Die geweest. Topper!

6 likes

Zou zo maar kunnen. Wat de tijd betreft dat ik ben opgegroeid met Bond zou ik eerder aan Rolex moeten denken. :wink:

2 likes

Mwah, eerst was het Rolex omdat dat in de boeken staat. (Mogelijk werd daar een Explorer besproken, Flemming had een 1016 volgens mij). Rolex betaalde er echter nooit voor.

Seiko was de eerste die er grof voor begon te betalen. Die hield er op een gegeven moment mee op, Timothy Dalton draagt daarom een Tag Heuer in zijn eerste bond-film, maar meer omdat het “een Rolex achtig iets moest zijn maar geen Rolex”. In zijn tweede bond-film draagt hij wel een Rolex, omdat dat “hoorde” ook al betaalde Rolex er nog niet voor. Daarna schoof Omega wel geld ervoor en de rest is geschiedenis.

Omega Seamaster is overigens wel toepasselijk. James Bond komt volgens het verhaal via de marine (daar komt de rang Commander vandaan), bij MI6. De Marine heeft wel Omega gebruikt vanaf de jaren 70 (zie https://amsterdamvintagewatches.com/shop/omega-seamaster-300-military-165-024-2/)

6 likes

Dat zal dan zo 1975-1985 zijn…:wink:

Ook een leuke is die TH Nightdiver trouwens die Dalton droeg

5 likes