James Bond No time to die Omega

Niets mis met gele indices als je ‘t mij vraagt!

2 likes

Geen zorgen @dreski ; hij maakt het goed en heeft een veilig thuis gevonden! :blush:

7 likes

Dat is ook een goed gevoel idd. :wink:

1 like

Eerst vond ik 'm maar niets … maar moet bekennen dat hij nu toch langzaam begint te groeien :wink:

Prijs is natuuurlijk pokkeduur voor een relatief simpel horloge, maar dat geldt natuurlijk voor wel meer duikers … :crazy_face:

Dat dacht ik eerst ook, maar vanop de Omega website: Engraved on the caseback is a series of numbers, which follow the exact format for genuine military-issue watches, including the number 62, which refers to the year of the very first James Bond film, Dr No.

Het gaat ook van een 4-cijferige nummer naar een 3-cijferige nummer op de caseback.

Ik vermoed dus geen limited edition.

Het is geen limited

Lelijke mesh… en de band/kast aansluiting had ook wel beter gekund.
Had 'm op zwart rubber wellicht mooier gevonden.

De kast bevalt me wel.

Achja.

Hehe, eindelijk weer een full lumed bezel! :+1:

Ok, bij deze per direct beschikbaar mijn Omega 2234.50 50th Anniversary GMT en 2254.50 Peter Blake & Mido Ocean Star Captain V Titanium, alle 3 mint! Bij voorkeur in 1 koop! :crazy_face:

Onder voorbehoud dat ik er een kan reserveren…

…wordt vervolgd. :scream:

2 likes

Wauw.

Hodinkee fotocredits

22 likes

Zou mooi zijn een Seamaster met een no wave zwarte dial en en de Seamaster tekst in het rood. Oh wacht eens even…:thinking:

Edit: het valt mij nu pas op dat de 007 Seamaster een van de weinige no date Seamasters is. Staat hem eigenlijk best wel goed…

6 likes

Daarom mooi in balans. Ben ook lichtelijk fan (als formaat op de pols meevalt) :face_with_monocle:

Ik vind de vorige generatie qua design nog niet aan de enkels komen van de huidige :sweat_smile:

1 like

Dat mag je vinden. Ik vind de nieuwe Seamaster juist de bulky, wave dial te druk, helium escape valve te groot en ik mis de non display caseback met hippo logo. Smaken verschillen :yum:

Dat gezegd de hebben vind ik deze 007 editie wel geslaagd. Geen wave dial, top :+1:
Echter nog steeds te bulky, te grote helium escape valve. Faux patina vind ik (denk ik) niet helemaal top, maar toch ook wel weer tof zeker in combinatie met de rode Seamaster letters. Non display back is prima alleen snap ik al die cijfers en codes niet en zie ik er het nut niet zo van in. Daarnaast vind ik 8700 euro voor een Seamaster gewoon veels en veels te duur. Voor bijna 9k aan sport watch kun je ook een hoop anders moois kopen. Waaronder Rolex Submariner, JLC Polaris, etc.

1 like

Schitterend

"The Seamaster model worn by commander Bond is based on the Diver 300M series launched in 1993 and, given his experience in the role, Omega asked Daniel Craig for input on the new watch’s design.

It’s resulted in a slimmer, lighter build: the 42mm case is made from Grade 2 titanium, as is the mesh bracelet (although adherents of the “military-look” will doubtless opt for its dark brown, grey and beige striped Nato strap with 007-engraved loop)."

Ze hebben de kast van deze dus iets lager gehouden dan de reguliere. En gewichtsbesparing door compacter en titanium, ben benieuwd wat ie weegt.

Deze foto’s worden al op meerdere kanalen gebruikt/gedeeld (o.a. Gear Patrol, James Bond Lifestyle, GQ Magazine), dus mogen ook hier wel geplaatst worden lijkt me? Ps. de Nato vind ik maar niks.

6 likes

De Nato is wat matchy-matchy…

Blijf t een mooi horloge vinden… Maar zou toch niet snel met een 007 horloge rondlopen.

Waanzinnig mooi horloge.

42mm is beter dan de huidige, titanium is top.
Het maakt in mijn ogen de prijs alleen niet te rechtvaardigen.

Een Pelagos kost ook geen 4K meer dan een BB.
Past wel mooi bij m’n fles ‘Not time to Die Bollinger’…

Ik snap de prijs strategie van Omega ook niet, die gasten bij de Swatch Group sporen niet helemaal dat was al bekend. Als Omega nog van Omega was gebleven waren de prijzen en horloges veel mooier.

Dit is eigenlijk ook gewoon een 4 - 4,5K horloge, niks eraan rechtvaardigd het dubbele.

1 like

Hij is prachtig. Maar de prijs oef :persevere:

Ik zou eens moeten opzoeken wat het prijsverschil bedroeg tussen de stalen Automatische SMP 300 en zijn titanium versie in 1992.
Was dat ook het dubbele van de prijs.