Ik ga er nu even van uit dat ie in Japan is gemaakt, maar Seiko heeft ook fabrieken in Maleisië en China voor zover ik weet ![]()
J1 bij het typenummer komt uit Japan, K1/P1 uit Maleisië, China of Singapore.
Dit horloge kocht ik van de online plaatjes. Ik raakte zowat gehypnotiseerd van het hologram effect in de wijzerplaat. In het echt nog mooier trouwens. Het is een soort sunburst, maar dan van CQ-letters.
Hij was nieuw (!!) bij een Italiaanse juwelier. Het bouwjaar is oktober 1986. Toen ik de verpakking opende, kwam er eerst een sigarettenlucht uit de doos.
Niet verwonderlijk als het horloge al bijna 40 jaar bij een Italiaan lag. En ik stelde me zo’n pafferige achterruimte voor waar de voorraad in stalen stellingkasten zou hebben gelegen, met om de 3 meter een goedgevulde asbak.
Het is mij tot op de dag van vandaag een raadsel hoe dit horloge al die tijd ergens heeft gelegen. Het is wel een absoluut favoriet van me. Vooral in de zomer. De band is eenvoudig op lengte te veranderen, hij is ontzettend licht en flinterdun. Het ademt voor mij echt de jaren '80.
Een van mijn goedkoopste horloges, maar prijs zegt niets voor mij. Want het is ook een van m’n favoriete.
Deze kreeg ik voor een zacht prijsje van @Plees toen hij bij me op de koffie kwam voor de verkoop van zijn Ray Mears. Hij liep niet/amper en bleef op de reservestand tikken (2sec). Een nieuwe accu laten plaatsen en hij bleef kuren vertonen.
Ik heb deze weer achterin de la gelegd en niet meer naar omgekeken. Nu alsnog een laatste redmiddel: de vensterbank met de kroon uitgetrokken; nu houdt 'ie eindelijk goed de tijd. Dus deze mag eindelijk weer eens buiten spelen. Voor mijn gevoel meer dan een jaar geleden! En aan het bandje te zien klopt dat wel ongeveer (+10kg
), dus die ga ik eerst even verruimen.
Overigens een echte JDM.
Goeie, zal met een onwillige in mijn collectie eens proberen ![]()
Ferme collectie !
Kwam dit boek onlangs tegen bij ABC aan het Spui. Op deze 81-verjaardag van de Japanse overgave maar eens tot me nemen met de Sportsmatic uit 1962 om de pols.
Lekkere collectie Jesus
Thanks Arjen. Van bovenste box zijn er alleen maar 5 over. ![]()
Wat heb je gedaan ![]()
Natuurlijk verkopen en af en toe een paar doorschuiven naar de kids.
![]()
Maar met nog 89 stuks over is er nog genoeg keus over.
![]()