jaquet droz

Klopt helemaal maar de waarheid ligt ergens in het midden. Ebay is over de hele wereld vaak buiten de EU en daar komen nog wat kosten op. Nederland is meestal een stuk duurder helaas. Ik persoonlijk hou er niet zo van om een horloge met de post te ontvangen. Op een of andere manier verdwijnt af en toe een pakketje bij de post.

Als Chrono24 realistisch zou zijn qua vraagprijzen voor horloges dan was ik inmiddels financieel onafhankelijk.

2 likes

Het blijft niet alleen bij een service

Er moeten daarbij een aantal delen van het chronograaf mechanische worden vervangen.

Service + onderdelen
Glas, kroon, pusher, delsel pakkingen
Wijzerplaat schoonmaken en opknappen
Tachymeter opknappen
Wijzers vernieuwen waarschijnlijk, de lak bladdert eraf

Is geen kwestie van een simpele service

3 likes

Ik zou aan wijzers en wijzerplaat niks laten doen…
Alleen mogelijk wijzers vervangen door NOS setje. Anders gewoon de oude terug.

1 like

Moet wel kunnen. Want:

klinkt als einde verhaal

Na schoonmaken vd plaat en herstellen tachymeter en terugbrengen brushing op de kast

Wijzers hadden een soort verflaagje maar dat liet zo los

9 likes

Leuk opgeknapt! Typische Singer dial denk ik, de subdial cijfers en layout lijken op die van de Daytona, Speedmaster en Autavia uit die periode.

2 likes

Gaaf, gaat de goede kant op :muscle:. Het opknappen van zon vintage chronograaf is nog een hele sport man.

2 likes

Inderdaad, als ik die prijzen kreeg voor mijn horloges dan kon ik stoppen met werken. Eerste wat ik vaak te horen krijg als ik een bod uit breng op een horloge is dat ze op Chrono24 10 x zo veel waard zijn. Pffff

2 likes

Zijn er nog updates

1 like

@martijn

1 like

Updates volgen eind deze week dan zal ik het horloge wel afhebben

Groet Martijn

Het eind resultaat

Wat is er vervangen:

• paar onderdelen van de chronograaf vervangen (reset functie werkte niet, de start functie ook niet)
  • nieuw plexiglaasje + pakking naast de tachy ring (zodat de plexi goed afgedicht is)
  • nieuwe wijzers (oude waren niet meer te redden)

Het was flink wat werk, de kast is schoongemaakt en de lijnen zijn licht terug geborsteld. Alle pakkingen zijn vervangen (kroon, pushers, caseback, glas)

Het horloge loop nu zeer netjes en de wijzerplaat is nog zeer netjes

24 likes

Dat is een stuk opgeknapt zeg. Knap gedaan. :+1:

1 like

Super gaaf geworden ! Geniet ervan !

1 like

Heel mooi geworden.Mijn complimenten :+1:

1 like

Dankje!

Dankje!

1 like

Dankjewel!

1 like

Waarom waren de oude wijzers niet meer te redden? Jammer dat die niet behouden zijn. Verder lijkt hij namelijk weer erg mooi

1 like