Veel mooie horloges, interessante inzichten en meningen zien passeren over de core-business, zeg maar jullie favorieten in de verzameling
Leuk om zien dat dit topic navolging krijgt…
Whaaaat, omg. Sorry, ik denk dat je gelijk hebt !
Welke Tissot heb ik dan van @WilSeiko overgenomen ? Die Seastar, of niet
Wat een blunder. Sorry guys !!
@berdski Sorry sorry sorry.
- Kan het niet meer aanpassen
-
Nog twee fotootjes van gisteren, tijdens werk:
Ik moet ook gewoon blij zijn mijn huidige horloge. Zo’n Rolex Seadweller zou ik minder zorgeloos dragen, tijdens mijn werk. Veel vaker geneigd zijn af te doen. Daarnaast kun je voor 7.000-10.000 euro ook een prachtig opknap bakdekkertje kopen voor in de grachten, dat is eigenlijk misschien nog wel leuker.
Dus dat moet misschien maar mn eerst volgende spaardoel worden
Op 1 mijn Rolex Airking.
Altijd al een wens geweest een Rolex te hebben.
Eind vorig jaar door gunstige inruil kunnen verkrijgen.
Daarbij is deze Airking ook nog eens op papier uit de geboorte maand en jaar van onze zoon en eerste kind!!
Op 2 momenteel de Steinhart Ocean One Vintage GMT.
Mooie knipoog (lees kopie) naar de Steve Mcqueen Rolex.
Daarbij is Steinhart gewoon kwalitatief zeer goed in mijn ogen.
En op 3
De Bulova Moonwatch. Door zijn knipoog naar het verleden! Daarbij doordat het quartz is, een lekkere grab en go watch voor momenten met weinig tijd om een andere automaat goed te zetten.
Mijn top 3 momenteel, maar de nummers 2 en 3 kunnen ook zo maar weer eens veranderen!
Kijk, dat vind ik nu leuk: een Rolex èn een Steinhart.
Voorlopig moet ik het even met zo’n Steinhart doen, wat idd geen straf is.
En zo’n Bulova moon komt er zeker ook, maar dan op staal.
Mooi die oris, met die nieuwe bezel doet ie het goed…
Geen probleem hoor ik begon zelf ook heel even te twijfelen. Ik dacht misschien heeft hij er wel 2 gekocht, 1 als reserve . Het is en blijft een schitterend horloge.
- De Snowflake (en dan heb ik het niet over Democraten). Liefde op het eerste gezicht. Een foto zegt meer dan duizend woorden.
- Omega Speedmaster Dark Side of the Moon. De ideale tegenhanger van de Snowflake. Het ziet er likkebaardend mooi uit en heeft één van de prachtigste movements die ik ooit heb gezien.
- Ik heb veel zin om hier Rolex Submariner te zetten, maar de eer gaat naar een andere Grand Seiko: SBGR083. En dan vooral omwille van de kastvorm die ik enkel met superlatieven kan toedichten.
Ik mis 'm … de SBGR083 ;-(
Zou ik ook doen
Gelukkig wordt dat leed me nu bespaard. Ik ben de laatste tien dagen in Spanje geweest waar ik altijd hetzelfde horloge heb gedragen terwijl ik de gewoonte heb om ieder dag van horloge te wisselen. Het eerste horloge waar ik naar teruggreep vandaag was de SBGR083. Dat zegt veel over m’n liefde voor dit horloge. De Submariner vind ik een prachthorloge, maar de Grand Seiko heeft iets magisch wat de Rolex niet heeft. Moeilijk om in woorden uit te drukken.
- Mijn vaders horloge. Altijd.
De Sinn. Misschien wordt het minder, maar hij is al een maand vrijwel constant om mijn pols. Heerlijk horloge, krasvrij, precies, technisch zeer hoogstaand.
Seiko Marinemaster MM300.
Om de pols wonderbaarlijk mooi. Heerlijke klok, verslavend ook.
1: De Pelagos, Ik was op slag verliefd toen Tudor de Pelagos uitbracht.
En sinds kort mag ik me eigenaar noemen van een Pelagos.
2: De Speedmaster triple date (MK40)
Als mid twintiger zag ik deze speedy in een vitrine bij een lokale juwelier. Maar als arme student kon ik me deze speedy niet veroorloven, maar is altijd in mijn hoofd blijven spoken.
Na mijn scheiding vorig jaar heb ik me deze cadeau gedaan toen alles financieel tussen mijn ex en mij afgerond was.
Deze Speedy zal ook naar mijn zoontje gaan zodra hij 18 jaar oud is.
3: Altijd een Lemania 5100 uurwerk willen hebben en toen kwam deze Speedy MK4.5 op mijn pad.
Gelijk love on first sight.
Kortom ik heb mijn heilige gralen .
Fantastische smaak!
Die Pelagos blijft toch een van mijn favorieten. ooit komt er een…of toch een PO!
Voor mij deze drie: De SMPc omdat ik die eigenlijk altijd al wilde, de Speedy omdat dat mijn grail werd nadat ik hier op het forum steeds maar langer meelas en de SKX007 omdat ik een beater zocht voor op vakantie maar merk dat ik hem thuis ook steeds weer uit de horlogebox grijp!
Dat is een hele mooie.
Van wanneer ongeveer dateert deze Omega?
En die Mk 4.5 zou ik ook wel ooit eens rond mijn pols willen.
Dank je johngo.
Mijn Mk40 komt uit 1995.
Ja de Mk 4.5 is een wat mij betreft een aanrader, zit heerlijk om de pols en zeer goed afleesbaar. Jammer dat ze geen opvolger hebben van het Lemania 5100 uurwerk, of je moet kijken bij Sinn.
Heb hier lang over nagedacht, en wilde eigenlijk met een cliché aankomen dat het niet mogelijk is om een top 3 uit te kiezen, want aan allemaal verknocht, enzovoorts. Ik heb drie quartz horloges waar ik veel mee gedaan en gezien heb, ik heb een aantal andere in de verzameling die ik gewoon erg mooi vind, dus ik heb grote moeite om te kiezen.
Na rijp beraad tot de volgende 3 gekomen:
- Aristocrat 34mm gouden dress horloge.
Hij is klein en niet bijster sterk, waterdicht of modieus. Maar hij is van m’n grootvader van m’n moeders kant geweest. Mijn moeder is bijna 80. Ikzelf net 42. Als nakomertje heb ik moeten zien hoe m’n oudste oom stierf, m’n grootouders allemaal stierven, m’n jongste oom van moeders kant, m’n vader, ja, wie niet eigenlijk? M’n broer, zus en moeder zijn de laatsten der mohikanen waar ik eigenlijk een hechte band mee heb.
Op dat moment worden een paar erfstukken belangrijk. Zo heb ik een stuk Indonesisch houtsnijwerk in de kamer staan wat mijn vader, moeder en ik ooit in Eelde op een rommelmarkt vonden. Een doodsimpel schaak- en dambord met bijbehorende stenen waar m’n oom, vader, broer en ik altijd mee speelden. Het handschrift van m’n vader staat op de kartonnen doos van de damschijven.
Dit horloge verbindt mij met een familie die goeddeels weg gevallen is, gaat dus nooit meer weg, en zal in goede staat gehouden gaan worden.
- Mühle Glashütte Teutonia II
Na lang en hevig nadenken en koekeloeren gekocht met m’n partner. Het horloge is nog niet zo lang in m’n bezit, maar het ontwerp is gewoon prachtig, en het zal me altijd aan deze vrouw doen denken. Wat er verder ook moge gebeuren in of met onze relatie, ik ben er relatief zeker van dat dat altijd iets van waarde zal blijven.
- Seiko SARB017 Alpinist.
Omdat het een klein, taai rakkertje is met een zeer eigen uitstraling. Ik heb duurdere horloges, grotere, “stoerdere” en nettere, maar deze is toch de shit. Als morgen het eind van de wereld daar is zal ik m’n Alpinist om doen en alle erfstukken en overige zaken toch laten schieten, want dit is gewoon het ultieme enige horloge.
Het is sterk, 200m WR, heeft een fijn uurwerk, goede lume, een eigen smoel, een goed formaat en ik heb het vermoeden dat het behoorlijk onverwoestbaar is. Er zullen mensen zijn die me voor gek gaan verklaren, maar zo zie ik het. Wellicht dat een Damasko DA35 is meer anti-magnetisch en “harder” maar minder waterresistent, en de Sinn 856 is het enige horloge waarvan ik vind dat ie 'm allround klopt, maar die twee zijn in mijn ogen saaier.
Goede keuzes en kan me er prima in vinden. Gelijk erg fijn dat de Aristocrat al een mooi horloge op zichzelf is!
Sowieso al knap dat je een keuze hebt kunnen maken. Je omschrijft ook gelijk een beetje waar het bij mis gaat met kiezen. Deze is wellicht het mooist, deze erg comfortabel, deze heeft een berg emotionele waarde, deze etc, etc.
Yup. da’s nou precies de crux. Nu heb ik al een paar dagen de nieuwe Glycine om de pols, erg fijn. Maar m’n Hammies kriebelen ook. En m’n overige Seikotjes. En, en, en.
Dank je. Het viel mij ook mee, eenmaal gerepareerd en op een fatsoenlijke band. De maat, daar wen je snel aan, die noopt tot het aanschaffen van kleinere horloges, wat ik niet verwacht had.