Je 3 favoriete horloges in bezit. Welke en waarom?

Mijn top 3:

1. De Globemaster. Best wel even naartoe geflipperd, totdat mijn meisje besloot me hem cadeau te doen. Ik vind hem geweldig mooi. Ik kan alleen maar plussen bedenken. Gaat niet meer weg.

2. De Soccer time. Ik vind het een prachtig stukje vintage met een oerdegelijke 861 onder de motorkap. De kleurstelling is heerlijk sixties.

3. De Heuer caliber 6. Draagt heel fijn, pretttig formaat en een heel verfrissende verschijning. Ik moet zeggen dat ik er nog steeds niet uit ben of hij blijft. Misschien dat ik hem wegdoe ten gunste van een horloge dat ik héél graag wil hebben, de Speedy Tuesday. Als ik ĂŒberhaupt in de gelegenheid kom om die te kunnen kopen, want die is al lang en breed uitverkocht.
    Momenteel is de Heuer overigens gekaapt door mijn echtgenote omdat de batterij van haar plak-Armani leeg is. Moet ik eerst maar eens zien terug te vorderen
 :wink:

16 likes

Ok niet toevallig ene Bertrand Rapatel? Die heeft echt veel mooi spul op facebook

Nee dat is hem niet.
Ken bertrand ook niet. Ga ik eens even opzoeken😉

Doen! Via fb groep Seiko :+1:t2:

1 like

Deze 3 vandaag. Kan morgen weer anders zijn.

7 likes

Die enicar is echt top.

1 like

Ga je de 16750 dan ook flipperen? :slight_smile:

Vooruit doe ook even mee 
 Het is wel een “chrono” lijstje met drie mooie uurwerken

1. Breitling Chronomat Crosswind
    Trouwcadeau van mijn vrouw. “Bling bling”, maar voor mij “toen” en “nu” nog steeds een echte klassieker. Destjds voor mij een echte “Grail” en als gevolg ook bewust bekwaam verkozen boven de Rolex Sub, Rolex GMT & Omega Moonwatch. Leuk om te zien hoe mijn smaak is veranderd. Nu weer op de staal/gouden band maar natuurlijk veel draaibaarder op een mooie cognac alligator

2. Zenith El Primero Tri-Colori
    "Grail" aangekocht na diverse vintage en moderne Rolex horloges te hebben geprobeerd
    Gaat niet meer uit de collectie.

3. Speedmaster Mark II Racing
    Laatste vintage Omega in mijn beperkte collectie. Ooit van mijn vader gekregen. Heb een 2e gekocht (zwarte dial) en cadeau gedaan aan mijn broer toen hij 40 werd. Bedoeld voor zijn/mijn zoon. Laten graveren om extra “flipper” drempel te creĂ«ren voor de jongens als ze 18 zijn ;-). Kast is opgemaakt en lijkt afgevlakt maar is zeker (weer) scherp zoals te zien op de andere foto

13 likes

Geniaal idee. Brengt me op een idee :+1:

1 like

Jij moet me een rust hebben :wink:

Draagt die Squale nou groot of valt het wel mee?

Erg leuk artikel om te lezen. Hoe houd je dat horloge zo mooi, tijdens je werkzaamheden. Ik werk al niet meer sinds 2002, maar als ik niet oppas, stoot ik mijn horloges tegen elke deurpost.

Hmm nouja hij blijft dus ook niet sĂșpermooi. Er zitten toch zo nu en dan wel wat krasjes op. Maarja dat hoort er ook een beetje bij denk ik dan. Soms matteer ik de band opnieuw met een schuurspons :’) (zal sommigen de tenen doen krommen, maar soit)
Aan het begin deed ik hem wel af, zeker bij timmeren. Soms moet je een stalen bus ergens in of uit tikken, dan zijn echt flinke ‘schokken’, maarja ook daar ben ik mee gestopt (ik houd hem nu gewoon om). Vooralsnog blijft het bij krasjes en een occaisional kitvlekje, valt allemaal nogal mee. Maar als het een keer echt flink mis is zal ik ook wel balen hoor, en weer even wat voorzichtiger zijn :stuck_out_tongue:

3 likes

Bedankt voor het verhaal! :+1:
Dat is mijn ‘holy grail’ die ik mezelf nog cadeau wil doen dit jaar :wink:

1 like

Valt reuze mee, is maar 42mm

1 like

Deze zou perfect passen bij mijn Speedy uit 1984 (geboortejaar).
Mocht je hier afscheid van willen nemen, denk dan aan mij.
Ik zal mijn nieren goed verzorgen de komende tijd.

3 likes

Die 16750 gaat totaal niet passen bij m’n andere horloges, daarom zou ik hem ook graag van je willen overnemen als je er ooit vanaf wil en daarnaast bied ik natuurlijk altijd 1 euro meer :smiley:

1 like

Ik doe ook even mee.

Als eerste de Nomos Tangomat. 3 jaar in bezit.
Voor mij de perfecte “dresswatch” met een knipoog.
Tijdloos ontwerp, perfecte maat voor onder een overhemd (38mm bij 8mm hoog).

Als tweede de Rolex Explorer. Draagt fantastisch.
En kan altijd en overal bij. Werk, weekend, vakantie.
Geen spectulair ontwerp, maar voor mij de perfecte Rolex.

Als derde en laatste een geweldig “weekendhorloge”, de Heuer Chrono. Iets groter dan de andere twee, opgelegde indexen, sunburst plaat, frisse kleuren, bi-compax lay-out en de datum (bijna) op de goede plek.

17 likes

Leuk topic! Wel moeilijk om 3 toppers te selecteren :grin:.

Mijn 1e serieuze horloge op 1. Was een begin van meerdere ''Duitsers" in de verzameling.

Collectie vervolgens uitgebreid met vinatge chrono’s en duikers. Deze op een gedeelde 2e plaats!

En in een top 3 kan Rolex natuurlijk niet ontbreken.

10 likes

Die Tissot komt me bekend voor, volgens mij heb je die van mij overgenomen!

1 like