Je 3 favoriete horloges in bezit. Welke en waarom?

Heel lastig. Ik heb nu alleen horloges waar ik heel lastig afscheid van kan nemen. Als ik vandaag moet kiezen uit deze…

En nog deze:

Dan gaat in ieder geval niet weg:

1. De Explorer. Gewoon een heel mooi ding, dat bijna altijd kan. Zwemmen, onder een pak, kan allemaal. Heel comfortabel ook. Een Rolex die toch ingetogen is.
  2. De Grand Seiko. Wolf in schaapskleren. Zo mooi afgewerkt, zo’n mooie wijzerplaat. Niet goed op foto’s te vangen, maar gewoon heel mooi. Draagt ook heerlijk.
  3. Lastig! Toch de Zenith central seconds met de smokey dial. Bijzondere en bijzonder mooie wijzerplaat. Prachtig uurwerk. Plat. Ideale moderne dresser.

Dat is drie, maar de Nomos mag ook niet weg.

Maar uiteindelijk weet je het nooit. Als zich een nieuwe kans aandient, die kriebelt…of jeukt. Who knows.

12 likes

Magrette moet zich nog bewijzen, en de Squale ook

1 like

Leuk topic dit !

22 likes

Mijn nummer

1

is absoluut de Hamilton X Wind (H77616133) (automaat)

Mijn eerste ‘dure’ aankoop.
Deze had mij direct in de ban. Heb er lang over nagedacht, maar kon hem nog niet veroorloven.
Totdat ik hem vond met 30% korting, na nog een korte twijfel toch maar gespaard en gekocht.
En wat ben ik blij die keus te hebben gemaakt ! :relaxed:

Allereerste foto. Out the box , onaangetast.

Bijzondere achterkant.

Een ‘fancy’ shot voor insta.

2

is, without a doubt, de Tissot T-Sport PRS 516 (T044.614.21.051.00) (automaat)

Overgenomen hier op het forum van @WilSeiko
Onwijs prachtige klok. Word met veel regelmaat en plezier gedragen.

Mijn meest recente shot voor insta.

En een weer een ‘fancy’ shot voor insta.

Een nummer

3

vind ik altijd moeilijk kiezen, want dit will nog wel eens veranderen.
Maar om dan toch te kiezen, is het de Hamilton Chrono Worldtimer (H76714135) (quartz)

Deze doet me gewoon wat. Het is moeilijk uit te leggen. Ik vind hem gewoon errug mooi :slight_smile:

Precies goed voor mijn ‘bescheiden’ polsjes :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Wéér een ‘fancy’ shot voor insta.

Om precies uit te leggen waarom precies deze drie, vind ik altijd moeilijk.
Ik vind een horloge mooi of niet mooi, punt haha

Greoten,
Thomas
:wink:

6 likes

Heb er even over nagedacht, maar kan er simpelweg niet drie kiezen. Met name omdat mijn verzameling te uiteenlopend is. Eigenlijk ook maar goed ook, want straks krijg ik nog z’n flipper-ziekte.

2 likes

Dank je. Hij is in goede staat, maar de achterkant is helaas wat vervaagd zoals wel vaker met de 6217’s (zowel duiker als gmt).

Verder heel erg gaaf en prijzen stijgen helaas snel

1 like

Top horloges!

1 like

Leuke topic,

Alleen ik heb er alleen maar 3… en alledrie favoriet…

Submariner 1680 1978 gekocht nadat ik een 5513 ( niet mint) ooit heb verkocht en deze met datum veel
praktische vind. Ik heb destijds wel de tropic veranderd in 1 zonder cyclops. De oude heb ik uiteraard nog wel.
GMT 16750 1984 gekocht omdat ik de looks van een gmt heel mooi vind, maar de witgouden randen om de indexen helemaal niet. Het is dus een 16750 "palletoni"
Daytona 6263 1978 tja een oude jongensdroom. De uber Rolex voor mij. Wat een geweldenaar. Gezien, verliefd, gezocht heel veel gezocht en gevonden. :yum:

Ga wel weer flipperen…:joy::joy:

4 likes

foto’s! :smiley:

2 likes

Geen gek trio op zich :wink:

1 like

De onderstaande drie blijven in ieder geval. Waarom? Ja, stukje gevoel en eigenlijk zijn ze voor mij gewoon toppers.
Favoriet 1 : smp-c
Favoriet 2 : Hamilton X-Patrol
Favorier 3 : Meistersinger no 2

En nu de plaatjes.

7 likes

Uploaden… [quote=“koekoek, post:30, topic:107940, full:true”]

foto’s! :smiley:
[/quote]

11 likes

Ja, anders is het een Hendrikje😂

1 like

Oh oh oh, die Tissot, wat een heerlijk apparaat. Altijd gewild, maar toen ik destijds iets van dat uiterlijk wilde nog niet te betalen en moest ik het stellen met de Quartz versie.
Van de tien horloges die ik heb (ik tel de smartwatch even niet mee) staat die in mijn top 3!

1 like

Wow :heart_eyes_cat: Echt een spectaculair horloge.

1 like

Is die mooie Seiko chrono quartz weg?:cold_sweat:

1 like

Jip sold to the highest bidder…

Maar is wel heel goed terecht gekomen, ik heb contact met de koper in Frankrijk. Hij werkt voor Seiko in Frankrijk…

Toch leuk hoe je elkaar dan vind.

Ik heb wel meer dan 3 die ik niet zonder meer zou weg doen … maar de volgende 3 zijn wel de horloges waar ik vandaag de dag het meest blij mee ben:

1) Seiko 6117-6400 World Time (1971)

Absoluut op nr 1 (zelfs meer gewild dan mijn Speedmaster op nr 2). Een horloge waar ik maanden naar op zoek ben geweest, nadat ik deze op de pols had gezien van een journalist van “A Blog To Watch”, James Stacey. Ebay haast dagelijks in de gaten gehouden en een aantal keren ook geboden maar telkens geen succes totdat ik recentelijk hier het horloge tegenkwam. De witte dial, geschiedenis van het horloge en een lichte suede band die het compleet maakt. Ik was (en ben) verliefd!

2) Omega Speedmaster Moonwatch met hesalite plexi

Tja, wat moet je zeggen van de Moonwatch. Een horloge waar ik al naar keek sinds mijn tiener/twintigerjaren. Mede gedreven door mijn interesse in de ruimtevaart. De laatste jaren zag ik hem regelmatig op kantoor tussen het Rolex en Omega geweld van collega’s, en dacht ooit draag ik ook een Speedmaster … Recentelijk een onverwachte meevaller en toen toch maar eens mijn slag geslagen. Het mooie van de speedmaster is dat het een allemansvriend is. Staat goed onder een pak, maar ook sportief. En tja, de dial … zo makkelijk af te lezen.

3) Squale 60 Atmos

Jaren gelopen met een SKX007 (die ik nog steeds heb) als duiker, maar het kriebelde en wilde weer eens wat anders. Van Twente een ritje naar Amsterdam om eens Awco met een bezoekje te vereren. Eigenlijk ging ik voor de blauwe 1521, al had ik me ook voorgenomen dat als ze de 60Atmos met oranje accenten op voorraad hebben ik deze ook wel even moest proberen. Ook hier, het was liefde op het eerste gezicht. De blauwe 1521 heb ik niet meer aan gedacht. Het is wel een flinke jongen, maar heerlijk voor het weekend en vrije tijd. Vind het ook leuk dat je deze uitvoerig nog niet veel ziet.

Toekomst

Ik ben momenteel best tevreden, al knaagt het best een tijd om een Nomos Orion 38 aan te schaffen … Heb nu een Max Bill Automaat als tussenstap …maar wie weet … :grin:

11 likes

Allereerst: leuk topic.
Vandaar mijn deelname:

Op 3: Mijn Tissot PRS 516. Een Quartz, jawel! Waarom. Gewoon fantastisch ontwerp. Mooi, in balans, met precies de “complicaties” die ik in enen horloge zoek.

Op 2:
Opa’s Certina Blue Ribbon uit 1971 Juist gereviseerd door PeterLC, die een geweldig resultaat heeft neergezet. Zit tegenwoordig in de watchwinder die ik heb gekocht om de datum op tijd te houden (samen met de Seiko Sea Urchin)

Op 1:
Hoe kan het ook anders, de trots van mijn verzameling en de rede dat de rest haast geen wristtime meer krijgt. De Oris Aquis. Waarom: Het is mijn eerste horloge met Zwitsers automaatuurwerk. En het eerste horloge dat ik het ook waard is om zelf aan mijn kinderen door te geven … ooit! Maar nu nog niet :slight_smile:

7 likes