In hoeverre is je verzameling beïnvloed door je interesses, karakter, ‘afwijkingen’ en/of levensvisie. Bij mij is dat gemakkelijk te zien. ADHD en verslavings gevoelig(eten). En hoe ziet dat er bij jou uit?
En dan 350+…
In hoeverre is je verzameling beïnvloed door je interesses, karakter, ‘afwijkingen’ en/of levensvisie. Bij mij is dat gemakkelijk te zien. ADHD en verslavings gevoelig(eten). En hoe ziet dat er bij jou uit?
Simpel als het maar een duiker is !
Het is voor mij een manier om validatie en erkenning te krijgen van volledig vreemden. Er is niks wat mijn hart sneller doet kloppen dan wanneer iemand die ik niet ken en niks weet van mijn omstandigheden zegt: “mooi horloge, is zeker niet echt?”.
Mijn karakter is dat ik in alles de schoonheid zie. Daarom is er ook geen lijn te ontdekken in mijn collectie.
Eindelijk iemand die snapt waar het echt om gaat.

In hoeverre is je verzameling beïnvloed door je interesses
Op m’n 62ste mag ik nog graag wat sporten.
Skiën, bergwandelen, hardlopen, zeezwemmen.
Dat zie je wel terug in de ‘slechts’ vier, zeg maar sportieve horloges die ik heb (naast een Garmin Fenix).![]()
Nee, duiken en ‘sky diven’ zitten er niet bij…![]()
En mijn ‘daily beater’:
Ja, bij mij is dit: esthetisch prettig, kwalitatief uitstekend, met een mooi stuk historie en wat sportiviteit. Beschrijft zowel mij als m’n collectie perfect!![]()
![]()
Ik zie de connectie niet met jouw horloges. Ik zie alleen een ernstig geval van koopverslaving.
En als ik dan jouw mooie Edox hierboven zie vraag ik me af waarom je soms met van die “gekke” horloges om loopt. Je hebt zoveel moois in je collectie en ik zie ze zo zelden hier…
Ik heb de neiging om een heel kleine collectie na te streven maar dan toch weer iets erbij te kopen wat ik mooi vind. En dan weer schuldig over voelen.
En de Japanse perfectie van GS waardeer ik ook in andere aspecten in mijn leven