Je collectie een weerspiegeling van je karakter/levensvisie?

In hoeverre is je verzameling beïnvloed door je interesses, karakter, ‘afwijkingen’ en/of levensvisie. Bij mij is dat gemakkelijk te zien. ADHD en verslavings gevoelig(eten). En hoe ziet dat er bij jou uit?

En dan 350+…

12 likes

Simpel als het maar een duiker is !

4 likes

Het is voor mij een manier om validatie en erkenning te krijgen van volledig vreemden. Er is niks wat mijn hart sneller doet kloppen dan wanneer iemand die ik niet ken en niks weet van mijn omstandigheden zegt: “mooi horloge, is zeker niet echt?”.

23 likes

Mijn karakter is dat ik in alles de schoonheid zie. Daarom is er ook geen lijn te ontdekken in mijn collectie.

2 likes

Eindelijk iemand die snapt waar het echt om gaat.

giphy-2

6 likes

Ja, bij mij is dit: esthetisch prettig, kwalitatief uitstekend, met een mooi stuk historie en wat sportiviteit. Beschrijft zowel mij als m’n collectie perfect!:innocent::wink:

1 like

Ik zie de connectie niet met jouw horloges. Ik zie alleen een ernstig geval van koopverslaving.

En als ik dan jouw mooie Edox hierboven zie vraag ik me af waarom je soms met van die “gekke” horloges om loopt. Je hebt zoveel moois in je collectie en ik zie ze zo zelden hier…

2 likes

Ben ikzelf ook nog niet achter, work in progress.

1 like

Ik ben een weemoedig type - vroeger was alles beter. Dus ik heb veel ouwe meuk euh ik bedoel vintage horloges :smiley:

4 likes

Ook herkenbaar

mijn collectie weerspiegeld mijn karakter niet, wel mijn smaak.
en ik heb al vroeg geleerd niet naar een ander zijn mening te luisteren, ik leef mijn leven, niet die van een ander :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Tis bij mij een weerspiegeling van reclame marketing en influencers.

Alles en iedereen die mij wijsmaakt dat ik “smaak” heb als ik geld aan hun schenk.
Om vervolgens te melden dat “smaak” niet te koop is alvorens ze een nieuwe/ouwe “smaakvolle” hype aanprijzen.

Absoluut dat het in zekere zin mijn karakter weerspiegeld.
Veel van mijn keuzes zijn niet heel standaard, apart en tikje tegendraads.

Toch moeten ze wel bepaalde kwaliteit hebben en bestand zijn om als tool gebruikt te worden, ook als sommige niet zo bedoeld zijn.
Ik ben niet het type wat op zn telefoon kijkt voor de tijd en een horloge voor de sier draagt. Dat gezegd moet ik het natuurlijk wel mooi vinden.

Ik vind de vraag ‘wat is dat ?’ Leuker als de opmerking mooi horloge.

2 likes

Ik denk vele hier.

Tja… Met veel en veel te veel horloges, een atelier vol met gereedschap en horloge gerelateerde snuisterijen, 10 tallen half afgemaakte projectjes (incl inrichting) kan ik volmondig zeggen dat dit zo is.

Zo heb ik regelmatig last van zijpaden die complete collecties op zichzelf worden…
Eigenlijk t begint het bij een fascinatie. Iets in het design, de geschiedenis of het uurwerkt grijpt mij aan. Dan komt er na dagen lang geobsedeerd lezen een exemplaar… gevolgt door nog een stuk of vier :rofl:.

Zo heb ik een stuk of 10 King Seiko’s. Hieronder een aantal (niet alles).

Hetzelfde met de 6139’s. Hieronder ook een paar.

Hopelijk krijg ik dit niet met nog duurdere horloges :rofl:.

Dit is dan ook typisch een reflectie van mijn karakter. Als ik ergens voor ga, ga ik er vol voor…De lat word hoog gelegd en zo goed mogelijk. Of het nu een zoektocht is naar een scherp exemplaar of het opdoen van kennis…

Mevr. Nash noemt het obsessieve vermijdingsgedang dat zich omzet in projectjes of verzamelingen… Enfin. Ik noem het korte hyperfocus :sweat_smile:

Tenminste voor zolang het duurt, voordat er iets anders mijn aandacht grijpt.

7 likes

Ik ben een lichtelijk stereotypische nerd. Waarneer het aankomt op films, videospelletjes, uren kunnen lullen over geschiedenis en dergelijke.

Draag dan graag Casios met grappige functies waar ik nooit iets mee ga doen. Of een die eigenlijk zeer onpraktisch is in het dagelijks leven.
Er valt me dan weer een horloge op in een film en denk dan ook weer; “Ja! Die wil ik.” Om em dan vervolgens 2 keer te dragen.

Klein voorbeeldje is de casio LF20. Een kleinere verzie van de bekendere “Royale”. (ae-1200).
Daar maar een nato ondergepropt waardoor die me moet denken aan de Seiko G757 5020. Gedragen uiteraard in 007 octopussy. Maar ook in het videospel Metal Gear solid V… super grappig. Maar ik draag em amper!
Wereldtijd-functie klinkt leuk maar tis nou absoluut niet dat ik in de komende jaren een wereldreis denk te gaan maken.

Maar om On-Topic te blijven ja mijn interesses en hobbys beinvloeden zeker mn keuze in horloges!!

3 likes

De casio A1100

De Casio DBC32

De Casio LF20 (op 16mm nato)
Seiko-NextAge-MGSV-TPP-Watch-Screen-2-2270323683
De Seiko G757 5020 gedragen zoals in het Videospel Metal Gear Solid V.

En ja ook bij mij komt het door een stukje ADHD… :crazy_face:

5 likes

Leuk die 6139…is nieuw voor me :+1:

1 like

Gewoon simpel, ik moet in 1 oogopslag kunnen zien hoe laat het is. ( Dag en nacht, met of zonder leesbril )

7 likes

:thinking:

1 like

Klinkt heel triest als je zo afhankelijk bent van anderen voor erkenning