Je draagt een bepaald type horloge, maar heb je er ook wat mee?

Ik heb vaak wel wat met het verband tussen een horloge en z’n doel, zoals duikers, GMT’s, dressers en sporthorloges, alleen ik heb ze te altijd kort om ze ook eens voor hun doel te gebruiken… :joy:

5 likes

Waarschijnlijk stamt het uit de diensttijd en de latere re-enactment-hobby maar het liefst loop ik met een no-nonsense military style horloge rond. G10-achtig t/m de originele issued aan toe. Eén van de andere favorieten is de COSC PRS-18Q duiker. Loopt erg fraai en precies maar heeft ook weer een groot minpunt in mijn optiek: geen datum(venster). Wel hoor ik de datumschijf op het uurwerk ergens in de avond klikken naar een volgende dag maar dat is dus niet zichtbaar.
Een datum is een pre, nee eigenlijk een must voor zo’n praktische toolwatch en als ik hem draag denk ik toch steeds, jammer van die datum. De duikring is ook best een praktische aanvulling en gebruik ik veel vaker dan bijv. een stopwatch op een chrono. Die ring mis ik dan weer op de G10 met datum…
Andere horloges waar ik regelmatig naar grijp zijn de SARB-achtige Seiko’s.

2 likes

Nee, totaal niet.
Ik koop wat ik mooi vind en niet voor een bepaalde gelegenheid.
Ik heb fieldwatches maar kom nooit in de berm, ik heb duikers maar douche of zwem er hooguit mee. Ik heb fliegers die enkel vliegen wanneer ze laat vallen.

Dus mijn horloges hebben slechts 1 doel mooi de tijd weergeven :wink:

2 likes

Mijn leven is totaal mislukt, dus koop ik alleen Seiko’s.

14 likes

Ik hou van wafels.

9 likes

Maanfase, vanwege een andere hobby: sterrenkunde.

8 likes

Ik ben er alleen veel later mee begonnen.

Maar goed, die Sieko (saturation) duikers zullen veel meer kunnen overleven dan dat ik alleen al prettig vind om aan te denken, dus voornamelijk bureauduiken voor mij.
Daarnaast, Casio’s idee van een duikhologe (frogman) is voor mij lekker stevig, maar het water ben ik er nog niet mee in geweest. Wel is de stopwatch en de timer handig, net al de bezel op een andere duiker. Voor de gavitymaster… Ik heb in mijn leven nog maar één keer gevlogen en dat was tot nu toe wel voldoende. Coolfactor van GPS ontvangst op een analoog horloge is van groter belang.

3 likes

Bij nader inzien:
Nu snap ik waarom ik zoveel k*thorloges heb!

3 likes

Ik heb teveel en vanalles gerookt, ik heb veel vrouwen en ook de bijkomstige ziektes gehad en hoewel ik mijn leven gebeterd heb zuip ik nog steeds teveel. Mijn lichaam heb ik altijd als beater gebruikt, zowel op de zaak als privé.

Tegenwoordig ben ik sportief. Desondanks hou ik van een sportieve toolwatch met een military toutch. Of een flieger.

2 likes

:rofl::rofl::rofl:

1 like

Ik werk als duiker voor offshore olie- en gasbedrijven vandaar dat ik een duiker met helium escape valve heb gekocht.

8 likes

Mag je de aankoop dan ook declareren bij je werkgever, of opgeven bij de belastingdienst als werkgerelateerde investering?

1 like

De Sub is gemaakt voor in het water. Daar gebruik ik hem graag voor. Soms doe ik hem wel ff op een NATO, want de sluiting van de 16610 vertrouw ik niet zo.
Ook dol op vintage duikers, maar daar durf ik niet mee de zee in. Hoop maar dat die wat watertijd gehad hebben in een eerder leven …

Verder doet een chronograaf het prima als timer bij het eieren koken … Een beetje chef draagt tegenwoordig ook een beste klok in de keuken valt me op.

3 likes

Doe met m’n 55 jaar nog graag wat aan sport, zoals skiën, hardlopen, roeien en openwaterzwemmen.
Misschien daarom voorkeur voor wat sportieve(re) ‘klokjes’, zoals m’n Orient en Citizen.
Voor ‘gekleed’ heb ik o.a. een Roamer beschikbaar…

3 likes

Kijk maar uit dat je nagel niet scheurt of je eelt krijg op je handen! :nail_care::nail_care:

2 likes

Val vooral op duikers en strakke dressers. Heb niets met water, zelfs een natte zwembroek na een plons genomen te hebben is al een ramp. Douchen ( zonder zwembroek) is wel prettig.:joy:
Heb dus niks met duiken, de horloges zijn veelal gewoon mooi.
Dressers gebruik ik wel geregeld, daar heb ik dan meer mee.

1 like

Voornamelijk aangesproken door duikers, maar dieper dan een gemiddeld zwembad ga ik niet geraken. Mijn trommelvliezen scheuren gevoelsmatig al in mijn badkuip thuis… Verder een chrono in de kist, prachtige verschijning, maar die wijzer staat al heeeeeeel lang op 12. Antwoord; nee dus, gewoon wat ik mooi vind

1 like

Hahahaha! :smiley:
:kissing_smiling_eyes:

2 likes

Wil je er over praten ?

:roll_eyes::flushed::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Voor mij is het “type” voornamelijk vintage of horloges met een ontwerp van 50-60 jaar geleden zoals de Speedmaster Professional.

Waarschijnlijk omdat dit de type horloges waren die mijn vader droeg.

Modernere ontwerpen heb ik ook geprobeerd. Maar ik draag ze gewoon niet, en vind ze op een of andere manier niet bij mij passen.

1 like