had toch een heel ander beeld bij jou…
(hoewel dat ook nergens op bebaseerd is ware het niet dat ik af en toe een manchet en een stukje colberts op jouw foto’s waarneem maar dat kan een ruige duiker ook in het weekend dragen… )
had toch een heel ander beeld bij jou…
(hoewel dat ook nergens op bebaseerd is ware het niet dat ik af en toe een manchet en een stukje colberts op jouw foto’s waarneem maar dat kan een ruige duiker ook in het weekend dragen… )
Ik houd van vakantie. Dus ik heb een vakantiehorloge met een dag- en datumaanduiding. Anders vergeet ik op vakantie welke dag het is.
Hahahaha ik had zin in een onzin antwoord!!
99.99% van de mensen met een duikhorloge hebben hooguit het zwembad bij het hotel bezocht gok ik!
Verder klinkt duiker stoerder als kantoor laaf!
Ben zelf niet verder gekomen tot 8m diepte ongeveer
Dat vermoeden had ik al
Mijn duikers hebben de bodem van het zwembad ook nog nooit gehaald hoor…
Mijn voorkeur gaat eerder uit naar n wat stoerder/sportiever model. Niet zo stoer als n ruige Diesel en ook niet zo sportief als n Adidas hardloop horloge ofzo.
Ik bedoel dan bv een Flieger of duiker. Die laatste categorie draag ik het meest ivm werk.
Niet.dat ik ermee in zee duik ofzo, integendeel. Ze komen bij mij niet.dieper dan een zwembadje. Maar ik vind waterbestendigheid wel belangrijk. In de horeca kom je geregeld met water in contact, en aangezien je veel met je handen bezig bent, kan je wel es ergens een beetje achter haken enzo. Bij een collega is bv per ongeluk zn kroon open gegaan, en na een paar wasbeurt en leek zn horloge wel een aquarium.
En zo kom ik op mijn voorkeur voor duikhorloges. Dit type is tegenwoordig meestal voorzien van een geschroefde kroon, die niet per ongeluk open getrokken kan worden.
Er zijn enkele uitzonderingsgevallen, zoals oa Rolex Oyster modellen en mn Grand Seiko, maar vind ik te kostbaar om tijdens t werken te dragen.
En hoewel een vaste lunette mij duurzamer lijkt (wat ik ook een belangrijke eigenschap vind), komt die eenzijdig draaibare duikers bezel wel handig van pas als een soort simpele stopwatch bij het koken, braden, etc.
Nog een bijkomende voordeel is de duikers extentie in de sluiting, helemaal de toolloze, om het metalen bandje net iets groter of kleiner te maken.
Als daily wear heb ik daarom een Seiko Monster. Ooit gekocht om zo een stoere klok es te proberen naast de wat sobere en/of nette, zoals n skx007 of een SMP.
Dat lelijk eendje echter maar gaan dragen, omdat die wat butsen en krassen mag hebben.
Langzaam maar zeker begon ik het praktische en ingenieuze van het ontwerp steeds meer te waarderen.
Zoals hoe de kast de deels verzonden bezel beschermt. En hoe de omhoog lopende bezel op zijn beurt het glas weer beschermd. Ook bleek ik krassen op blank metaal te kunnen accepteren, terwijl ik met stoor aan krasjes op een coating, zoals de gekleurde aluminium insert van de meeste duikers.
Heb er het 1 en.ander op laten modden door Rob. Ook de sluiting met duik extentie geüpgrade naar n originele ratchet. Menig nieuwe uitvoeringen erbij genomen in de loop der jaren, maar toch hebben ze de ouwe zwarte gen 1 niet als daily wear vervangen.
In de loop der jaren heeft ie n hoop te verduren gehad. Krassen, butsen en stukjes verf in de cijfers van de bezel zijn losgekomen.
Zelfs een duik in zoutzuur heeft ie overleefd. Mijn arm heeft minder geluk gehad
Het overgrote deel van mijn collectie zijn duikers, merendeel ervan vintage welke zelden in de buurt van water komen. Sinds mijn jeugd lange tijd sportduiker geweest maar wegens gezondheidsredenen een aantal jaar geleden stil moeten leggen.
De voorliefde voor duikers blijft wel maar tegenwoordig verschuift het wel naar field en sporthorloges maar dan wel als ze een goede waterdichtheid hebben en tegen een stootje kunnen (echte toolwatches dus). Chronometers heb ik niets mee, te druk naar mijn zin, en echt dure bling is ook niet aan mij besteed, daarvoor ben ik te actief en zien mijn horloges teveel af.
Huh Wing?
Ik denk dat je chronograaf, oftewel stopwatch, bedoeld.
Chronometer gaat over nauwkeurigheid van een horloge.
Mijn undercover ID is in de horeca.
Maar stiekem ben ik n T-800 cyborg uit de toekomst om de mensheid uit te roeien.
https://www.indiewire.com/wp-content/uploads/2013/01/terminator-2-01142013.jpg
Of te redden
Volgens mij had je niet goed naar het plaatje gekeken en/of mn emoji gemist.