Je eerste HF horloge

De eerste ooit via het horlogeforum was mijn Squale 1521 Azuur.

image

Ik heb dat ding inmiddels vijf jaar, dus misschien zal ik er eens een vijf jaar om de pols review aan wijden. Hij heeft wat wabi-sabi gekregen. :slight_smile:

13 likes

Een Orient Mako XL in november 2019. Lang blij mee geweest, toch verkocht ook weer.

Mijn eerste aankoop via het forum was deze:

De tweede komt eraan, ook via HF maar niet in zo’n exorbitante prijsklasse.

10 likes

Dit jaar, een mooie Yema via het HF gekocht

6 likes

Deze QMZ020 gekocht in 020

10 likes

Volgens mij was dat deze Rodina. Zat al een poos in m’n hoofd met een Nomos maar die was me te duur, dus om te proberen een goedkoper alternatief gekocht. Heb hem nog steeds maar draag hem weinig. Die Nomos is er nooit gekomen; door de Rodina ben ik er wel achter gekomen dat een dresser met een witte plaat echt niks voor mij is :blush:

Heb hem overigens niet hier op het forum gekocht. Volgens mij heb ik in die 5,5 jaar die ik hier op het forum rondhang nog nooit een horloge op het forum gekocht :thinking: :thinking:

4 likes

De :eagle: via HF. nog zeer content mee :blush:

6 likes

Gekocht van forumlegende @Monaco.

13 likes

Eerste na aanmelden:

De Rolex hype hier zal er wel iets mee te maken hebben :sweat_smile:

Eerste via HF:

7 likes

De eerste was een Turtle padi van ik geloof @riesbiem

Ik heb hem nog steeds :heart_eyes:

5 likes

Voordat ik lid werd had ik nog geen ‘echt’ horloge alleen Apple Watch. Een tijdje goed rondgekeken en de BB58 gekocht. Nog altijd heel blij mee :nerd_face:

6 likes

Klopt! Gouwe ouwe :grin:

1 like

Dat was ie zeker, misschien wel iets te

1 like

Sarb035

11 likes

:thinking:
Volgens mij een SKX. Maar die ging weer de deur uit, en ik bewaar nooit tot amper horloges (zeker niet van een skx). Dus tot zover deze bijdrage aan dit topic :sunglasses:

1 like

Franktudor werd al snel Frankomega en Frankrolex. Maar die HF naam is voor altijd … Toch was de eerste aanschaf wel een belangrijke stap. Nooit eerder daarvoor zoveel betaald voor een horloge, maar toen was ook meteen het hek van de dam … liefde voor vintage kwam snel daarna, mede dankzij HF. Begon met een Speedmaster en zal voor velen ook een iconisch stuk zijn (geweest). Misschien komt er nog wel een keer één terug. Aanbiedingen zijn welkom : ) Ook nog een paar Datejusts geprobeerd, maar toch niet helemaal mijn ding … Al blijft het een mooi klassiek silhouet.

Deze Tudor werd een paar weken later ingeruild voor een Submariner. Voor mij is dat de ultieme duiker en denk niet dat dit ooit nog zal veranderen.

7 likes

Deze. Al lang weer doorgeflipperd, maar het was wel een fijn horloge.

afbeelding

7 likes

Ben op het forum gekomen met de zoektocht naar een Zwitsers skeleton horloge.
Maar raakte overtuigd om voor iets tijdslozers en blijvende te te gaan.

En via het forum kort er op een mod laten maken door Handavici

10 likes

Leuk topic! Ik ben lid geworden om deze van @Elmarvanh te kopen en eigenlijk blijven plakken.

3 likes

Goed topic, dit was mijn eerste die ik (geloof ik) begin december heb overgenomen. Vanaf dit moment ook mijn oog op Seiko.

4 likes