je eerste horloge, heb je 'm nog? laat het zien

mijn eerste gekregen met kerst toen ik ±7 was ( begin jaren 70)

15 likes

Was dat maar waar. Helaas is mijn duikertje weggegooid als kind toen hij het niet meer deed.
Wat ik me nog wel kan herinneren is dat er geen passende rubber bandjes te vinden waren toen het oorspronkelijk rubber bandje stuk ging.
Mijn vader sneed dan een rubber bandje op maat door een breder bandje schuin af te snijden.

Te gek dat jij hem nog hebt.

Zeker uit 1992 en wordt nog een aantal keer per week gedragen. Enkel de originele band is vergaan.

4 likes

5 likes

de mijne doet het ook niet meer maar is in een juwelenkist blijven liggen al die jaren

Ik was 11 einde basis school voor mijn verjaardag
Begin jaren 70

4 likes

Begin jaren ‘90 gekocht en loopt nog prima op tijd

4 likes

Na 40 jaar heb ik mijn eerste horloge weer in de collectie dankzij een vlammend mannetje :fire: :pray: @Bidle

9 likes

Ja die heb ik nog. Gekregen toen ik een jaar of 8 was denk ik. Was een afdankertje uit een kastje ergens bij m’n oma op zolder. Een jaar of wat geleden weer eens een beurtje laten geven, maar draag hem weinig. :sunglasses:

7 likes

Mijn allereerste was een Midilux Incabloc handopwinder. Gekregen in 1965 toen ik naar de hbs ging. Helaas was het horloge in de eerste weken van mijn militaire dienst na een val fubar en ik kan er op het Internet geen plaatje meer van vinden :cry:

2 likes

het eigenlijke horloge dat ik kreeg van mijn vader heb ik helaas niet meer, ik was een jaar of vijf/zes
maar heb wel een vervanger gevonden (identiek) van het origineel

enkel een ander bandje, als herinnering aan mijn vader :heart_eyes:

10 likes

Mijn eerste ‘klokkie’ van mijn ouders en mijn eerste horloge van mijn meisje… :star_struck:

En laat ik je vertellen; die Seiko’s die blijven gewoon tikken. Leeftijd maakt helemaal niks uit…

Fijne Dagen allemaal!

6 likes

In 1967 gekregen van mijn grootvader

5 likes

Mijn eerste automaat gekregen van mijn vader in de jaren 70.
SEIKO LM Automatic

Ik was er niet zo zuinig op zo te zien.:grinning:
Hij loopt nog steeds goed.

1

Zo zag hij er ooit uit.

5 likes

Tissot Seastar Automatic ca 1970

6 likes

wauw had niet verwacht dat er zoveel hun 1e klokkie nog hebben mooi hoor

Mijn allereerste horloge heb ik al lang niet meer. Die kreeg ik toen ik 7 was denk ik, dat was er zo een;

Als @bidle uit de url correspondeer met de onze; zo’n horloge lijkt me wel gaaf om weer te hebben, waar heb je hem vandaan? Ik zoek dan wel bij voorkeur een witte.

Na bovenstaande horloge heb ik er nog een aantal horloges gehad, die ik onhandig als ik was, al lang niet meer heb.

Ik heb wel deze lorus nog;

Die heb ik gekregen toen ik nog bij mijn ouders woonde, een jaar of 18/19 geleden denk ik, van mijn opa. Die gaat er echt niet uit en heb ik tot 3 jaar geleden nog dagelijks gedragen. Alleen het bandje is nu echt op en ik kan nog steeds geen nieuwe vinden.

4 likes

Mijn eerste horloge.

3 likes

Die is echt een beurtje waart, doorsmeren en nieuw glaasje en een prachtig horloge voor je pols

2 likes

Van pa gekregen eind 1984

5 likes