Jazeker heb ik die nog. En loopt nog altijd perfect sinds 1977…
We wachten af en horen het wel…
Ik heb vrij veel horloges die mooier zijn inmiddels, de concurrentie is moordend.
Maar ik zal hem binnenkort weer eens omdoen.
Ik zag hem al op de forum. 1978 was dit mijn eerste horloge. Trots dat ik was.
Enige verschil is dat hij een colt in zijn hand had die per seconde op en neer hing.
Gekregen toen ik een jaar of 6 - 7 was van m’n opa, na z’n bezoek aan zijn stiefzoon die bedrijfsleider was bij Zales Juweliers in U.S.A. Ik mocht op de lagere school niet meedoen met de les “klokkijken” want ik wist 't al…
Niet mn eerste maar wel als 16 jarige zelf uitzocht na een maanden lange zoektocht. Laatst een nieuw batterijtje ingezet en loopt weer!
Mijn eerste zelf bijeengespaarde Seiko, ik denk rond 1973 aangeschaft.
Ligt nu in mijn laatje maar even oppakken en begint meteen weer te snorren.
De band is helemaal uitgerekt maar nog steeds intact.
Ik ga hem niet meer dragen maar hij gaat ook niet weg.
Mee eens, beetje laten opknappen. Echt een mooi horloge
Wat zaten we toch allemaal in de SEIKO’s lijkt het… En ook bijzonder dat ze (bijna) allemaal nog functioneren.
Mooie herinneringen…
Eerste horloge was een veel te stroef handwindertje toen ik zo’n jaar of 8 was. Geen idee wat het was en ook nooit gedragen. Is in de tijd kwijt geraakt. Eerste zelf uitgezochte horloge was een Swatch Rotor (GS400) in 1986. Deze werkelijk helemaal afgedragen tot er een lug afbrak. Daarna nog een tijd als zakhorloge gebruikt. Ook deze is later kwijt geraakt, maar 10 jaar geleden kon ik deze weer een kopen bij Squiggly. Bij aankomt rook hij naar muf oud karton. Echte NOS dus. Dit exemplaar zit nog steeds in de collectie en zal ook niet meer weg gaan.
Het betreffende klokje:
Jaar of 15 geleden het lege karkas weggemieterd. Ik weet nog dat ik dacht, wat moet ik ermee. Nu natuurlijk enorm spijt.
Gekregen voor mijn 7e verjaardag en zelf uitgezocht bij V&D.
Dat lijkt inderdaad wel erg veel op elkaar, grappig!