Je eerste horloge

Hoi!

Sinds een aantal dagen nieuw en enthousiast lid hier!

Enige tijd terug begon de interesse te groeien naar legendarische uurwerken(bouwers). Ik verdiep me sindsdien en het horlogebeestje heeft me goed te pakken.

Nu vraag ik me af bij welk horloge het bij iedereen begon? Het hoeven niet meteen legendarische uurwerken te zijn!

Ik droeg persoonlijk al 10 jaar dagelijks hetzelfde horloge, tot daar vorig jaar een Rodania Classic Rally naast kwam. Geschenkje van de vriendin. Kon ik nu de tijd terugdraaien werd dat een Seiko SKX031/SKX007.

Mijn eerste liefde waar ik heel lang monogaam mee leefde: de Nautica Meteor. Plakmerk van Timex maar wat een tank. In mijn ogen nog steeds een tijdloos en enorm smaakvol uiterlijk.

Ik hoor graag jullie eerste liefdes, waar je al dan niet monogaam mee leefde :blush:!

11 likes

Leuk! Je set van twee vult zichzelf goed aan. :+1:

Mijn eerste horloge ben ik vergeten. Het had een blauwe wijzerplaat en een geel bandje, later een zwart bandje.

Daarna kwam deze Pulsar. Dat was jarenlang mijn enige horloge. Geen saffierglas. :smirk:

7 likes

Duidelijk geen kluisjesklok :flushed:!

1 like

Kolere! :face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth:

1 like

Welkom en geniet van al het moois hier en vergeet snel de Pulsar van @W.E zonder saffierglas :joy::ok_hand::+1:

2 likes

Zit geen puls in hoor, das een flatliner :joy:

4 likes

Die seiko’s kunnen wel wat verduren als ik 't zo hoor. Mijn polsen doen (tegenwoordig) niet veel meer dan handjes schudden, koffies heffen en offertes/contracten opmaken. Kunnen dus een eeuwigheid mee :blush:

3 likes

Als ik me niet vergis, begon het eind jaren 80 van de vorige eeuw met een unisex Flik Flak met blauw-gele wijzerplaat en een blauw bandje. de wijzers hadden een meisjes- respectievelijk een jongensschedel. Vreemd dat ik me dat nog kan herinneren.

2 likes

Mijn eerste horloge was een Swatch Jelly gk100, ergens rond 1985, gedragen tot het plastic van de aansluiting van het bandje afbrokkelde.

3 likes

Het horloge functioneert volledig naar behoren. Of ontgaat er mij een grapje? :sweat_smile:

1 like

Hoi en welkom :+1:
Heb zelf ruim 20 jaar een Omega Constelation gedragen voor ik hier op HF kwam. Nu spring ik van 't een naar 't ander. Dus weet waar je aan begint

4 likes

image

Een jaar of 30 geleden.

3 likes

Welkom en veel plezier op HF :+1::grinning:

Met deze is het begonnen:

Inmiddels heeft hij vriendjes :+1::grin:

7 likes

De linker was mijn eerste, zon 5 jaar geleden … daarna is er al wel wat bijgekomen :sweat_smile:

Edit: van links naar rechts staan ze in volgorde aan aanschaf :blush:

4 likes

Welkom op HF!
Mijn eerste horloge was een Casio; eerste helft jaren '80. En dit is serieus de enige eigen (fragment van een) foto waarop ie nog enigszins herkenbaar te zien is.:grin:
image

2 likes

Welkom!
Mijn eerste horloge dat is al even geleden maar ik denk een commodoor.

Yup en bij uitleg nooit grappig natuurlijk :slight_smile:

Maar denk even aan een hartmonitor :wink:

Pulsar, puls en vlakke lijn…

Edit: ben jij overigens stucadoor geweest en werkte je het spachtelputz af met je glaasje?

2 likes

Van harte welkom hier!

Zou je ook even kunnen laten wat er na dat begin bij is gekomen :joy:

1 like

Welkom mijn eerste horloge kreeg ik in1966.
Een Ancre. Helaas geen foto en ook het horloge heb ik niet meer. Jaren later geruild voor een Lp

2 likes

Valt wel mee :persevere::joy: …2 jaar alleen maar gekocht…en zit nu ‘redelijk’ in de verkoop periode :grin:

Wat was dat spachtelsputz spul?? :joy:

1 like