Wat is voor jou het mooiste detail van je horloge? Echt dat ene dingetje waardoor je favoriete horloge voor jou de ‘x-factor’ heeft.
Misschien is het de wijzerplaat, kastvorm of bepaald logo? Of is het bijv. de (open)caseback of juist de band die het helemaal afmaakt?
M’n Seamaster 300m heeft veel kleine dingetjes die ik enorm gaaf vind. Zoals de zilveren cijfers van de datum, maar ook de grote hippocampus op de achterkant is echt heel gaaf.
Maar het mooiste is voor mij het facet wat op de lug breed begint en dan zo langs de kast, net onder de bezel langs, heel dun doorloopt.
Lastig te fotograferen (smartphone snapshot)
Het lettertype van Omega voor Seamaster en Speedmaster, in het bijzonder het kleine “s” lettertje
Doet me denken aan het geploeter op de basisschool van de jonge GMTplus1 om dat ook zo te krijgen.
Dat is dan toch de wijzerplaat voor mij, het hele horloge is erg mooi maar het parelmoer is geweldig.
Eén van de eerste “snelle” plaatjes die ik met beter licht heb kunnen nemen. De kwaliteit is niet geweldig, het is met de telefoon gedaan.