Je favoriete detail. Facet, kastvorm, caseback en andere details...

Rotor met mijn initialen:

7 likes

Heel gaaf! :+1: (opzich ook wel prettig want dan doe je een horloge niet zo snel of gemakkelijk weer weg :smile: )

1 like

Meneer Preisig stelde het zelf voor om nog iets te doen met de rotor. Kon er bijna op wachten, maar toch maar even in Schaffhausen koffie gaan drinken om hem lekker de tijd te gunnen :slight_smile:

1 like

Ok schaamteloze dubbelpost van de caseback van mijn saffieren Speedy… :flushed:

11 likes

Had alleen wel wat groter mogen zijn mbt betere verhouding tot de - overigens erg mooie - kast(vorm).

1 like

De bezel… de overgang tussen blauw en zwart die je gewoon niet ziet met blote oog in de gauwigheid. En de crispy witte tekst op een glossy zwarte plaat🥰

6 likes

De kroon op m’n Pontos Chrono:

4 likes

En dat probeerde ik ook ooit vast te leggen op mijn sarx. Wat een waanzinnig gevoel voor detail hebben ze toch. Zo op het eerste oog valt het nauwelijks op, maar als je iets langer kijkt…

6 likes

Primair de afleesbaarheid en het in het glas zitten van de wijzers door de olievulling:

13 likes

Dat is inderdaad een zeldzaam mooie kroon, hier is veel aandacht aan besteed.

2 likes

Ja…gaaf. :+1:

1 like

I’ll second that, sort off… :sunglasses: vind de AR-coating van de Sinn echt super alsook de Tegimented behandeling van de case/band.

10 likes

Waar ik een zwak voor hebt is zoals eerder aangegeven, de zijkant. Liefst verfijnd en elegant, met een sexy lijn en ideaal met een gebolde saffier erop.

Ook heb ik altijd een zwak gehad voor een rood tipje van de zwiepende seconden wijzer

1 like

Bij ieder horloge hetzelfde:

De gehele wijzerplaat als het licht er precies onder de juiste hoek op valt.

1 like

De kastlijn van deze vintage Grand Seiko volgens het “Grammar of Design”-principe

De gefacetteerde randen van deze GS titanium kast.

Het bizar gedetailleerde van de GS wijzerplaat.

20 likes

:ok_hand::heart_eyes:

1 like

Roland zal trots zijn :wink:

1 like

Gave foto. Lekker clean zo

1 like

De golfjes!

7 likes

De laatste tijd vooral de wijzers!
Dit is voor mij Kunst.

6 likes