Je favoriete detail. Facet, kastvorm, caseback en andere details...

De kleurstelling van het grijs van de bezel en het staal van de kast

afhankelijk hoe het licht er op valt van lichtgrijs tot antraciet .

6 likes

En die rode tekst: “EZM CHRONOMETER”

3 likes

Zekers

De secondewijzer van een GS Spring drive :heart_eyes::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

De ‘Tri-synchro regulator’ reguleert perfect hoe de veer ontspant en maakt daarmee de glijdende seconden aanduiding mogelijk. Een detail waar je geen genoeg van krijgt.

:point_up_2: Dat plus evenaring van perfectie van uurwerk en kast van een GS. Gewoon subliem!

10 likes

Oef die (stardust?) wijzerplaat! Geweldig mooi zeg!

2 likes

Hee, bij mij staat daar Einsatzzeitmesser. Bijna net zo catchy als Schleppzeiger.
Ik heb de EZM 2B, is dat het verschil?

1 like

Dat de kroon mooi recht staat :grin:
Iets dat zelfs Rolex niet steeds doet dacht ik?

En iets wat ik zoizo een ferm pluspunt vind aan een horloge: opgelegde indices. Zo’n gedrukte platen ogen steeds zo simpel…

Omdat het geen zin heeft bij een schroefkroon met pakkingen. Puur kwestie van toeval, en over een tijdje kan hij zomaar anders staan.

Dat is wel heel erg creatief, haha.

2 likes

Ah zou kunnen, zullen zien hoe lang hij mooi recht blijft :grin:
Voor zolang het duurt dan een mooi detail.

Ik las je titel en ik dacht: de twisted lugs van mijn seamaster! Ik las je bericht en ik dacht: die man! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Geblurd, zie je het slecht woordgebruik niet :sweat_smile:

De sunburst. :heart_eyes:

3 likes

Ik heb ook een 2B. Nooit geweten dat er verschillende wijzerplaten zijn (naast de GSG en de Zanzibar uitvoering).

1 like

Ik ook niet. Mijne is van maart 2018, ook wel met precisie ETA quartz. Interessant!

2 likes

Bij bepaalde modellen doet Rolex dat tegenwoordig wel. De skydweller was het eerste model waarbij ze dat hebben toegepast

1 like

De kast van m’n Sumo, erg leuk dat de bezel terug in de kast gaat.

5 likes

Ik leer elke dag bij :+1::wink:

1 like

Leuk topic, momenteel verdiend deze nog steeds aandacht, de aandacht voor detail heeft me positief verrast.

Hoe mooi de lijn van lug naar lug loopt:

De afwerking van de bovenkant van het datumvenster, datumwiel zelf dat aansluit bij de wijzerplaat, de binnenkant van het datumvenster,… enfin, helemaal af. :+1:

14 likes

Voor mij is het mooi als het geheel op één of andere manier meer is dan de som der delen.

Daarom is mijn GS mijn absolute favoriet. De belijning, de facetten, de onderliggende techniek, de grootte, de wijzerplaat, de wijzers en indices, het glas… Alles aan dat ding is perfect, en het maakt niet uit hoeveel keer je de wijzers vergroot, het blijft perfect onder elke hoek.

Dat horloge heeft geen verhaal nodig. En ook geen ambassadeurs. Omdat het gewoon perfect is. Punt.

2 likes

Seiko 0852 bouwjaar '76
Tanaka case ook nog. Tijdloze schoonheid.

3 likes