Je geërfde horloge

Recent heb ik de Seiko 5 van m’n opa laten herstellen. Economisch waarschijnlijk niet de moeite, niet het horloge dat ik uit esthetische overtuiging zou kopen. Maar ik draag het af en toe met veel plezier en de gedachte aan de ouwe baas.

Hebben jullie vergelijkbare horloges die je ondanks het horloge zelf, vanwege het verhaal of herinnering graag dragen?

25 likes

Leuk, toch? Ik vind het trouwens echt een gave vintage Seiko hoor! Ik hou wel van deze stijl.:+1: Draag 'm met veel plezier en dat ie nog lang mooie herinneringen mag oproepen!

2 likes

Ja die heb ik ook. Een Vintage Marti. Kado van mijn grootvader aan mijn pa.


Later heb ik mijn vader een Seiko5 kado gedaan. Hij had tranen in zijn ogen toen hij die kreeg. Hij was er heel zuinig op. En ik nu ook.

Dit zijn wel mijn belangrijkste horloges. Draag ze niet vaak maar ze staan altijd in de vitrine. Denk met veel plezier en liefde aan hem terug.

16 likes

Van mijn vrouw, een Nomos en een Apple Watch :slight_smile:

Zou ze misschien niet voor mijzelf hebben gekocht

5 likes


Certina van mijn opa. Draag deze af en toe. Een servicebeurt en een nieuwe glas en weer als nieuw.

Longines Evidenza van schoonvader geërfd.

8 likes

Mijn vaders horloge. 38 jaar na zijn dood ontdekt. Laten opknappen en ik draag hem om en om met mijn broer.

Hier het verhaal erachter.

29 likes

De prachtige Omega Megasonic van m’n in 1985 overleden opa (helaas dus nooit mogen ontmoeten).

Hier het hele verhaal:

30 likes

wat een prachtig horloge

2 likes

Van mijn wijlen schoonvader, recent op laten knappen. Draagt ook fijn, licht en comfortabel en past met 37mm grootte mooi om mijn pols.

8 likes

Mooie horloges en verhalen.

4 likes

Wat is het referentienummer van de seiko?


Cortébert van mijn overleden vader. De horloge is 68 jaar oud.

8 likes

Horloge van mijn opa🙏

8 likes

Wat een prachtig horloge.

2 likes

Mooi verhaal en minstens zo’n mooi horloge! Hoop ooit ook nog een mooie constellation pie pan te bemachtigen.

1 like

Deze Vitomatic van de opa van mijn vrouw. Hij was zo trots op dit ‘gouden klokkie’.

7 likes


Klinkt bekend. Hier mijn grootvader’s horloge.

7 likes