Je hebt lume...en dan is er Ball lume! :)

Ouch…my eyes! :rofl:

Best een gaaf ding en als pre-order ook nog eens een nette prijsdacht ik zo.

https://wristwatchreview.com/2018/08/21/light-up-the-night-with-the-ball-fireman-night-train-iii/


19 likes

Ik kan hem wel waarderen, maar mijn voorkeur gaat uit naar de blauwe.

5 likes

Aardig, maar net als bij Damasko krijg ik een epileptische aanval van al die indexjes, veel te druk om naar te kijken.

3 likes

Hier ook de blauwe.

Grappig om te zien al vind ik t zelf maar een epileptisch ding :wink:

2 likes

Ik vind hem wel tof, al loop je er misschien wel bij als een kleine kermisattractie met die lume haha!

1 like

Cool ding! Jammer van de potsierlijke secondenwijzer, en wat minder tekst op de wijzerplaat was ook wel ok geweest :slight_smile:

Verder gewoon een leuk design wijzerplaat!

1 like

Bij daglicht gaat ie nog wel. Maar als het donker wordt…brrrrrr.

De 12 uurs index doet me hier aan denken (linker plaatje):

Daarnaast vind ik de seconden indexen van een tritium tube voorzien persoonlijk geen gelukkige keuze.

Je kan de 40mm pre-orderen voor 1041 euro, nog niet eens gek voor zo’n fijn ‘beach to boardroom’ horloge (op staal dan).

1 like

Mooi horloge, vreselijke lume. Ik skip.

1 like

Maar wees nou eerlijk allemaal : WANNEER ziet iemand nou de lume op je horloge ???
Dus epileptische kermisatractie lekker boeiend…heb je ooit bij iemand anders in het donker de verlichte wijzers gezien?

Ik ga altijd met vrienden/bekenden/collega’s mee naar het toilet om vervolgens met het licht uit de lume op horloges te bewonderen.

Doen jullie dat niet dan?

13 likes

Retorische vraag? Tuurlijk doe ik dat ook.

4 likes

Ball gebruikt toch Tritiumbuisjes ipv lume?

Waar doet je dit aan denken? Sorry, verkeerd topic

3 likes

Yup!

1 like

Ach, die renderings zijn veel te fel vergeleken met de weergave in real life.
Het effect zal door de zachte lume van de tritium buisjes veel minder uitgesproken zijn.

1 like

In de badkamer, mag dat ook? Geen ramen en lekker veel ruimte…

2 likes

Ik was een heel verhaal aan het tikken over indexen in verschillende hoeveelheden, kleuren en vormen, het datumvenster en de kleine urenwijzer, maar laat ik het er maar bij houden dat het niet mijn ding is😉

Leuke gimmick, zo is het ‘s avonds een feest/carnavalsklok en overdag een normaal horloge.