Je horloge te veel onder water, slecht?

Sinds ik een paar maanden geleden een duiker heb aangeschaft (staal model), hou ik deze ook vaak om tijdens het douchen. Ik fris, horloge fris.

Is het slecht voor je horloge, lange termijn, als je de duiker elke dag om houdt tijdens het douchen? Of kan dit echt compleet geen kwaad dat ie extra in contact komt met water? Én ja, de kroon zit goed dicht :wink:

2 likes

Gwn elke half jaar testen op waterdicht heid zijn ze voor gemaakt ook is het spat water kan minder kwaad als je maar noet kookend heet doucht zou het goed komen

5 likes

Moet gewoon kunnen.

Blijft ie mooi schoon

hd_e48de8de-3124-40d0-b48a-734bd610f255_seriously

Lijkt mij geen probleem. Het is tenslotte een duiker.

8 likes

Lijkt me dus ook. Better be safe than sorry, vandaar tóch een topicje om mijn zorgen weg te nemen :joy:

3 likes

Ik heb weleens gehoord dat water in principe niet erg is. Stoom daarentegen zou het uurwerk kunnen aantasten dus ik zou het niet aanraden om ermee in een sauna te gaan…

3 likes

Enige wat kwaad kan is zeep en zout. Zeep droogt de pakkingen uit en zout tast het RVS aan. En bedenk dat je horloge minder waterdicht is boven water dan onder water.

5 likes

(Erg) warm water kunnen de meeste dichtingen nog oké tegen, stoom is moordend voor veel rubberen dichting. En als die defect is, heb je bij de volgende wateractiviteit prijs natuurlijk

Hoe werkt dit dan?

1 like

Dat heet druk.

11 likes

Waterdruk duwt je kast in elkaar. Caseback, glaasje, alles. Dus je pakking kan veel meer hebben onder water. De kans dat damp langs je pakking komt is veel groter. Of het daadwerkelijk een issue is in de werkelijkheid weet ik niet, maar dit is wat er in theorie gebeurt.

12 likes

En dat dus :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Eigenlijk helemaal niet over stoom nagedacht. Nu douche ik niet per se lang en heet, maar met zeep in gedachten houdende is het ook niet verkeerd om soms het horloge af te doen

2 likes

In het Sinn hoofdkantoor worden hun horloges zo gepresenteerd.


Daar dienen ze gewoon voor. Om bij de vissen te slapen.

11 likes

Dat ligt eraan, en ik ga mijn vraag even proberen netjes te stellen.

Eh, beweeg je je hand veel en snel tijdens het douchen?..

Bedoel een beetje water isie voor gemaakt. Maar voor het ruige werk kun je misschien beter een Gshock omdoen?

27 likes

Jarenlang 24/7 mijn zelfde goedkope duikhorloge gedragen. Ermee gedoken en gezwommen in zee, dagelijk mee onder de douche (tijdens werken in afrika zelfs 2x daags) zonder ploblemen.

6 likes

Ik ga deze vraag ook netjes vermijden: Ik ben rechtshandig

7 likes

Ik ook, maar kan je toch de reguliere afwisseling aanraden. :v:t2:

4 likes

Dit kan echt niet meer anno 2021…

2 likes