Je horloge te veel onder water, slecht?

Je kunt ook vragen of hij de Seiko Shuffle onder doe douche uitvoert.

3 likes

Hoe kan ik er anders voor zorgen dat mijn automaat voldoende energie heeft om de dag door te komen? :rofl:

3 likes

Das pas een gaaf idee voor een horlogekist voor duikers
 Praktisch niet helemaal handig maar wel cooool


1 like

Bij Vostok Amphibia’s kan het zijn dat er een cheap ass kroon aan zit die niet van RVS is, en dus gaat oxideren op de kroonstam. Dan kun je een horloge krijgen wat maar moeilijk nog open wil. :slight_smile:

In alle andere gevallen: Ik sta al jaren onder douches, lig in badkuipen of zwem in zowel zoet als zout water met alles van een Seiko chronootje met 50m WR tot een Squale met 500m WR, en nog nooit een krimp gehad.

Wel eens in het jaar / twee jaar pakkingen testen.

2 likes

Wel de hele gangreserve weer vol.

2 likes

Zo lang en hevig hoef ik er niet aan te schudden, Henk. Da witte gij ook.

5 likes

Nee, bij die quartz horloges die jij draagt hoeft dat niet nee.

2 likes

Is shampoo in combinatie met heet water niet slecht? (Daarom doe ik m’n >200M horloges eigenlijk af als ik ga douchen maar wellicht is dat onzin)

Ter indicatie, hoeveel kost het pakkingen testen ongeveer?

In je douche heb je 99% nevel en geen stoom

2 likes

ligt eraan wat voor een duiker, ruim begrip van de Action, ALi of Wish Kan je op problemen stuiten, gerenomeerd merk natuurlijk niet.

Douchen met een duiker om vind ik een beetje nerdy :grin:
Dus ik doe hem gewoon af.
Wel krijgen ze af en toe een badje met milde zeep en
een zachte tandenborstel.
Altijd even na spoelen met lauw stromend water en droog
maken met badstof laken.
Zeker in de zomer als er zout of brak water bij betrokken is
altijd even naspoelen.

4 likes

Betreft een BB58 dus dat mag ik hopelijk onder gerenommeerd scharen

En plotseling drukverschil, als je bijvoorbeeld ineens in het zwembad plonst. Al moet dat gewoon kunnen met een duiker met 200m WR of meer en frisse pakkingen.

1 like

Ik zwem, snorkel, douche al jaren met een Seiko. Ook als er van hogere punten het water in gesprongen wordđŸ‘đŸ»
Gewoon goed afspoelen met schoon water zodat de zeep of het zoute water er af gaat.
Dan zal het echt geen problemen geven!

1 like

Ik weet niet wat jij in de sauna doet, maar bij mij is het gewoon na het opgieten vochtig qua waterdamp, wellicht ietwat mistig. Stoom heb ik nog nooit gehad.

Of bedoel je een stoomcabine? Dat is natuurlijk iets anders.

Overigens draag ik nooit een horloge in de sauna. In den beginnen dacht ik dat die hoge temperatuur nooit goed kan zijn voor een horloge.

Later bedacht ik mij dat het horloge natuurlijk gewoon de temperatuur van je lichaam aanneemt en niet de 80+ graden Celsius van de sauna. :upside_down_face:

1 like

Ook wil ik hier even aan toevoegen dat het douchen
wel schadelijk kan zijn voor de bracelet.
In elke zeep zit ook wat zuur en de pinnetjes in de bracelet
blijven lang nat.
Dit kan dus onnodige corrosie veroorzaken en zelfs tot breuk
van de pins leiden.
Ook kunnen zich zeepresten onder de draai-bezel nestelen
waardoor deze stroef kan gaan draaien.
Bovendien vind ik het veel prettiger om bij het aankleden het
horloge weer om te doen.

3 likes

Ik heb denk ik 2 jaar met een echt Armani horloge gedoucht (bijna elke dag). Dat ging al prima. Die begaf het toen ik ermee ging zwemmen. Jij zal met een duikert toch wel kwaliteit om je pols hebben dan ik toen :wink:

Hahaha
 ik wilde posten:

“Super handig douchen met je horloge. Is je gang reserve gelijk ook weer on spec na het slapen”

Maar je was mij al voor. :sunglasses:

2 likes

Toch Ă©Ă©n wat mindere ervaring, de Seiko beachbeater, na 2 weken probleemloos zwemmen begaf deze het na een zacht tikje tegen een bodyboard was het daarna gelijk afgelopen. Vol water en hopeloos vast.

2 likes