Je horloge te veel onder water, slecht?

Waterdichtheidstestje? Tientje bij de gemiddelde juwelier met een horlogemaker. Twee tientjes op een slechte dag.

Tja, ik heb ook één keer een Seiko gehad die wat condens vormde bij zwemmen. Je kunt Seiko aanschrijven, of gewoon naar de AD gaan, en zeggen dat dit een garantie-geval is. Zwemmen aan de oppervlakte moet gewoon kunnen met zo’n horloge, en volgens mij zijn die vijftjes er nog geen twee jaar.

Seiko heeft destijds mijn duiker gewoon aangenomen en van voor tot achter gefixt. Dat ding leeft nog ergens op dit forum, het was de eerste Baby Tuna die ik ooit kocht. Kwam keurig terug met een werkbon, heeft me niks gekost.

Als hij buiten garantie is, zou ik zeggen stuur naar een horlogemaker. Die drukt er voor vijf tientjes een donoruurwerk in, maakt 'm schoon en dan ben je het heertje weer.

Ik douche juist zodat daarna mijn vrouw een slinger aan die gangreserve van me wil geven.

7 likes

Kan natuurlijk altijd gebeuren maar ik denk dat dit een grote minderheid is.
Ik heb al bijna 10 jaar een SKX007 en daar is werkelijk mee gesmeten
en nog veel meer dingen die eigenlijk schadelijk zouden kunnen zijn.
Maar deze loopt tot op de dag van vandaag uitstekend en kan ook nog
gewoon het water in.
Plus dat ie er eigenlijk nog verbluffend ‘nieuw’ uitziet voor die tijd.
Ik denk dat dit (bovenstaande) 1 van de weinige ongelukjes is met een SKX.

(zie nu dat het een 5KX is)

Zo stond ik ook eens met een collega in een nieuwe VW met een geplofte
motor langs de snelweg… :grimacing:
Gelukkig komen dit soort dingen maar zelden voor en kun je dan niet zeggen
VW is helemaal ruk.

2 likes

Que? Dus we mogen ook al niet meer duiken met onze Subs?

Wel nondeju

2 likes

Als jij drinken gaat halen, zit zij zo op de bank. :upside_down_face:
afbeelding

1 like

Ze heeft liever niet dat ik drink. En ik ben de lul met de baard thuis. Maar verder heb je het in het snotje.

1 like

Weten die ook gelijk hoe laat het is.

1 like

Ook bekend als de Valjoux 7750 wobble :grin:.

Als je gaat slapen met de vissen dan is tijd niet meer relevant….vraag maar aan Luca Brasi…:wink:

afbeelding

Ik ga trouwens nooit douchen en slapen met een horloge…dat vind ik raar…:shushing_face:
Je houdt je bril toch ook niet op…

5 likes

Snap ik ook nooit hoor.

1 like

En bedankt, nu is hij 5cm langer…

1 like

Wat zullen gewone mensen denken als ze dit topic lezen :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Maar dat mag toch gewoon niet gebeuren bij een Seiko duiker? Hoe oud is hij?

Gewone mensen snappen al niet dat je meer dan €250,- uitgeeft aan een horloge dus dit kan er ook nog wel bij…

2 likes

Laat staan een beurtje van 500 euro…

Voor je BMW?? Nee voor mijn horloge!:crazy_face:

Elk jaar laten testen. Doe ik met m’n Speedy ook. Zwemmen, snorkelen, no problem.

Hahaha mijn eerste gedachte toen ik hier bijna 4 jaar geleden een aantal berichten las:

Dit kan interessant worden. Hier blijf ik even hangen. :joy:

Voor de rest, met douchen en slapen gaat ie af. Maar er zijn er hier die speciaal voor het douchen een ‘douchehorloge’ omdoen. Ik veroordeel niemand. :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

:wave:

2 likes

Oeh interessante mensen altijd…die dragen ook handschoentjes bij het autorijden toch?

2 likes

Ik denk niet dat Panerai dragers significant vaker hun horloge omhouden met douchen.

Dit is toch wel het meest absurde dat ik ooit heb gehoord hoor :grin:

2 likes