Je horloge te veel onder water, slecht?

Dat heet druk.

11 likes

Waterdruk duwt je kast in elkaar. Caseback, glaasje, alles. Dus je pakking kan veel meer hebben onder water. De kans dat damp langs je pakking komt is veel groter. Of het daadwerkelijk een issue is in de werkelijkheid weet ik niet, maar dit is wat er in theorie gebeurt.

12 likes

En dat dus :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Eigenlijk helemaal niet over stoom nagedacht. Nu douche ik niet per se lang en heet, maar met zeep in gedachten houdende is het ook niet verkeerd om soms het horloge af te doen

2 likes

In het Sinn hoofdkantoor worden hun horloges zo gepresenteerd.


Daar dienen ze gewoon voor. Om bij de vissen te slapen.

11 likes

Dat ligt eraan, en ik ga mijn vraag even proberen netjes te stellen.

Eh, beweeg je je hand veel en snel tijdens het douchen?..

Bedoel een beetje water isie voor gemaakt. Maar voor het ruige werk kun je misschien beter een Gshock omdoen?

27 likes

Jarenlang 24/7 mijn zelfde goedkope duikhorloge gedragen. Ermee gedoken en gezwommen in zee, dagelijk mee onder de douche (tijdens werken in afrika zelfs 2x daags) zonder ploblemen.

6 likes

Ik ga deze vraag ook netjes vermijden: Ik ben rechtshandig

7 likes

Ik ook, maar kan je toch de reguliere afwisseling aanraden. :v:t2:

4 likes

Dit kan echt niet meer anno 2021…

2 likes

Je kunt ook vragen of hij de Seiko Shuffle onder doe douche uitvoert.

3 likes

Hoe kan ik er anders voor zorgen dat mijn automaat voldoende energie heeft om de dag door te komen? :rofl:

3 likes

Das pas een gaaf idee voor een horlogekist voor duikers… Praktisch niet helemaal handig maar wel cooool…

1 like

Bij Vostok Amphibia’s kan het zijn dat er een cheap ass kroon aan zit die niet van RVS is, en dus gaat oxideren op de kroonstam. Dan kun je een horloge krijgen wat maar moeilijk nog open wil. :slight_smile:

In alle andere gevallen: Ik sta al jaren onder douches, lig in badkuipen of zwem in zowel zoet als zout water met alles van een Seiko chronootje met 50m WR tot een Squale met 500m WR, en nog nooit een krimp gehad.

Wel eens in het jaar / twee jaar pakkingen testen.

2 likes

Wel de hele gangreserve weer vol.

2 likes

Zo lang en hevig hoef ik er niet aan te schudden, Henk. Da witte gij ook.

5 likes

Nee, bij die quartz horloges die jij draagt hoeft dat niet nee.

2 likes

Is shampoo in combinatie met heet water niet slecht? (Daarom doe ik m’n >200M horloges eigenlijk af als ik ga douchen maar wellicht is dat onzin)

Ter indicatie, hoeveel kost het pakkingen testen ongeveer?

In je douche heb je 99% nevel en geen stoom

2 likes