Je horloge te veel onder water, slecht?

Zout was funest zei je

Man, ik douch zelfs met mijn 5ATM horloges en zwem er ook mee. Kroontje goed dicht draaien en de caseback strak dicht draaien en dan moet het oke zijn. Aangezien dit topic steeds slechter werd naarmate ik naar beneden scrolde heb ik niet gelezen om wat voor horloge het gaat?

1 like

Zout tast het RVS aan, daarom zeggen ze altijd dat je het horloge naderhand moet afspoelen met zoet water. Betekent niet dat je het niet bij het duiken kan gebruiken. Je zweet is ook zout bijvoorbeeld. Het is niet alsof je horloge uiteenvalt als het maar enigszins met zout in aanraking komt.

1 like

Schroefbare kroon op een 5 atm horloge? :face_with_raised_eyebrow:

Tuurlijk,

dit horloge heb ik. nog nooit eerder gezien nee?

,

Oke maar chloor en zwembad water ? Is dit een no go of boeit het voor de pakkingen niet?

Wat is iedereen toch bang voor een beetje water zeg… kroon goed dicht draaien en gaan met die banaan. meestal zit er een verpakking in. geen stres. Caseback goed dicht draaien. meestal zit die niet goed strak als hij nieuw binnen komt. Steinhart bijvoorbeeld stuurt hun horloges bijvoorbeeld op zonder de caseback goed dicht gedraaid te hebben. zou je maar zo gebeuren dat je denkt oh 10ATM dus dat zit wel goed. nou dus echt niet

1 like

Haha, het betreft een Tudor BB58

ajoh kerel aan dat ding en douchen/zwemmen/sporten/duiken/ jij :rofl:

Doet ook niet zoveel, achteraf ga je toch douchen dus wordt het horloge gespoeld. Vroeger was het stedelijk zwembad bij ons gevuld met zeewater met chloor, dat is veel agressiever maar toch heb ik nooit problemen gehad terwijl ik er 2x per week 2 uur in zat.
Zilver daarentegen wordt dan weer wel aangetast.

Als je regelmatig met zeewater in aanraking komt doe je er toch goed aan om de boel eens per jaar te laten checken op waterdichtheid hoor. Je klinkt als een Dunning-Krugertje.

Waterdichtheid komt door de pakkingen, niet door het dichtschroeven.

1 like

Ik adviseer je te googelen op caseback pitting.
Er blijft vaak wat chloorhoudend/zout water achter en dat kan lelijk invreten op een horlogekast (en je de waterdichtheid kosten).

1 like

16 jaar met dit horloge gedoken en gezwommen, heeft geen spetter pitting.

Dan heb jij geluk gehad en/of goed afgespoeld met zoet water.

Absoluut waar. maar de mens wacht altijd tot het verkeerd gaat. niemand heeft daar zin in

1 like

Niets speciaal mee gedaan, gewoon 24/7 dragen en telkens onder de douche na een zwembad training en na een dagje duiken.
Heb er mee gewerkt en mee in verschillende producten en oliën gezeten. Heb ook nooit opmerkingen van horlogemaker gekregen dat pakkingen aangetast waren bij vervanging van batterij iedere 2 jaar.

1 like