Je mag een horloge nooit tot het eind van de veer opwinden

Laat ik graag aan iemand anders over, ik ga zo uit - wel met mate wegens 4 mei natuurlijk. :wink: @Floris155 wellicht?

OK, ik begrijp het. Dank je wel @PeterLC en veel plezier vanavond! :slight_smile:

1 like

Het gaat op een gegeven moment vanzelf weer makkelijker! :smile:

1 like

Ik denk niet dat je het horloge gesloopt hebt maar eerder dat het defect duidelijk werd toen jij hem helemaal opwond.

Het feit dat ze je een vervanger hebben gegeven laat wel zien dat ze eigenlijk weten dat het niet kan/hoort. Als het echt door verkeerd gebruik komt namelijk hoefden ze je niks te geven en zullen ze dat dan dus ook niet doen.

Jammer dat ze je met een schuldgevoel laten vertrekken…

2 likes

Ik stop altijd met draaien tot ik een soort terugslagje krijg. Gaat na ongeveer 20 slagen, dan gaat ie tegenstribbelen en dan stop ik :stuck_out_tongue:

1 like

Daar is helaas zo geen zinnig antwoord op te geven, kan echt van alles zijn.

1 like

Ik weet alleen dat je een horloge wanneer hij helemaal is opgewonden
dat je hem niet op straat moet laten vallen, en ook niet als hij niet helemaal is opgewonden.

16 likes

Onzin… wind mijn Hamilton altijd maximaal op

1 like

Mij valt op dat we het hier hebben over 30 slagen, 20 slagen, stoppen, doorgaan, onzin verhalen, horloges slopen, defecten… Maar niet weten waar het over gaat.

Dus @vouwfietser: Welk horloge is het en wat voor uurwerk ligt er in?

1 like

Ik draai al mijn winders tot het eind…eerst deed ik 25 keer ofzo maar dan paar dagen later komen ze tekort tijdens een nacht ofzo en staan ze stil…bij mijn automaten heb ik het idee dat je door kan bliven draaienšŸ¤”(wel met opwind functiešŸ˜‚)

2 likes

Automaat klopt volgens mij ook i.v.m. de slipkoppeling. Maar of het nou goed is heel veel door te draaien, geen idee.

2 likes

Hou meestal tussen 30-40 aan…

1 like

Lange of korte slagen? Ik draai altijd 45 korte slagen.

2 likes

Gewoon afwisselen, hou je het ook langer vol…

4 likes

Denk kort…zijn eigenlijk halve draaien…niet helemaal rond😊

1 like

32 slagen van 86,53 graden… :joy:
Hemeltje…

4 likes

Subtiel… :wink:

1 like

HahahašŸ–’šŸ˜Š

2 likes

Zowiezo altijd op en neer draaien.

1 like