Je mag maar één horloge houden.. welke wordt het?

Spontaan zou ik deze nemen

14 likes

Mijn geperfectioneerde, titanium SUBDELTA Ace met handopwinder. Lumebeest ook.

4 likes

Prachtige dial! Meende bij snel scrollen een sarb013 te zien … maar deze is zeker net zo fraai

1 like

Na lang nadenken, geloof ik deze het meest ben gaan waarderen:

Die zou het dus worden :ok_hand:

15 likes

Toen ik in Japan was twijfelde ik tussen exact dat model (SBGR073 toch?) en de SBGR087. Uiteindelijk, zoals je kunt zien, de laatste geworden. De 073 was nergens nieuw te krijgen en het model dat er fysiek in een winkel was, was gereserveerd door een potentiele koper tot mijn laatste dag van verblijf daar. Uitstekende keus, super klok.

Wat betreft de rest van de keuzes, jullie hebben allen smaak. Erg leuk om de bijbehorende verhalen achter elke keus te lezen.

1 like

Wasda voor n mooi horloge ??

Dank u… dat mooie horloge is de Dumet Instrument 3/39, een titanium horloge met een STP 1-11 uurwerk (automaat, 28800Bph/42 uur reserve)
Sandwich dial met Titanium Appliqué indices. en een 7T2 bandje met eveneens Titanium Gesp.

en al dat moois wordt in Nederland gemaakt, en wel in het pittoreske Bakhuizen, een klein dorpje in Gaasterlân, op een steenworp afstand van de Ijsselmeerkust.

en wel in mijn werkplaats… dit horloge is een prototype van een model dat ik in serie wil gaan bouwen, voorwaar een stukje noeste huisvlijt

3 likes

Na 3 uurtjes nadenken dan toch maar deze, nu ook om. Combinatie van indestructible, prettig dragen, goed afleesbaar, datum en voor mij gewoon mooi. Maar het kan volgende week (of eerder) ook weer anders zijn…:thinking:

4 likes

Thanks, maar "all in a days work…

in 2013 bouwde ik mijn eerste horloge ( de meest rechtse) met het uurwerk van mijn vader’s horloge erin… nog met een Aluminium kast… toen werd ik uitgedaagd door een vriend, “maak er nu eens een met een Titanium kast?”… ok… Challenge accepted!.. de 2de van links… de Dumet Instrument 2, in 2014 heb ik me ingeschreven bij de kamer van Koophandel, omdat ik 't naar een hoger niveau wilde tillen… toen kwam de HFLE2015, de P1lot One, de Flieger links…52 stuks… gevolgd door de25 stuks Subdelta Periscope voor Subdelta, een nieuw merk, opgericht door @Motormuis

'k heb dus mijn eigen horlogemerk… en in tegenstelling tot heel veel andere merken maak ik ook zelf mijn kasten en de gespen voor de banden… alles alleen van Titanium.

13 likes

Het is inderdaad de SBGR073. Het was de precies kleur die ik zocht, maar anders was het even gemakkelijk de SBGR087 geworden. Beide zijn prachtige horloges IMHO :yum:

1 like

wat een onzin om een horloge mee te nemen, als de wereld vergaan is wie hou de tijd dan nog bij…

ik zie wel eens een foto op marktplaats van een horloge met een vuuraansteker er in. dat lijkt me uber handig…

2 likes

En niet te duur ook…

2 likes

Interessante vraag, want bij mij zou het niet direct m’n #1 horloge zijn denk ik…
Want vintage is gewoon niet heel praktisch om als enige horloge te hebben.
Dus dan zou het toch wel m’n Sarx worden…
Zowel in formele situaties als bij korte mouwen staat hij gewoon goed.
Super strak design en misschien wel nog strakkere afwerking.
Design is interessant genoeg om er naar te blijven kijken.
En gewoon waterdicht dus ook daar hoef je niet bang voor te zijn…

Dit is op basis van m’n huidige collectie, als ik een vrijkaart krijg dan wordt het een hele andere discussie :wink:

9 likes

Haarlem, mooi! :wink: Ow, en de Oris ook fantastisch, krijg er steeds meer spijt van dat ik de mijne ooit heb weggedaan.

1 like

Van mijn huidige collectie zou het toch de Nomos Orion zijn. Alternatief voor alle drie de opties… tsja dan heb je wat robuust nodig.

Dan gok ik toch op zoiets: Is in het eerste geval ook in het ongunstigste geval direct opgeladen voor de komende 400 jaar.

4 likes

Deze is heel cool en HEEL moeilijk te krijgen. Staat op mijn lijst als ik 'm te pakken kan krijgen.

Volgens mij niet, wel met blauwe dial en zonder cijfers 39mm denk ik!

Nee, deze twee komen het dichts bij (maar zonder cijfers of zwart). Beide 39mm.

4 likes

Wanneer gaat het ervan komen, Arie?