Je mechanische horloge op de juiste tijd instellen

Ik denk dat meeste onder ons hun mechanische horloges die je in de roulatie gebruikt op de juiste tijd zetten met behulp van je telefoon, althans dat deed ik altijd zo.

Tijdje geleden echter heb ik op Amazon voor iets meer dan een tientje een klokje gekocht wat radio gestuurd is en dus altijd op de seconde gelijk loopt.

Klokje staat naast de kast waar ik mijn horloges bewaar en super eenvoudig dus om voortaan mijn horloges voor gebruik even gelijk te zetten.

Benieuwd hoe jullie dit doen.

Voor degene die het een interessant klokje vinden, hierbij wat foto’s van de mijne en een linkje naar Amazon.

https://www.amazon.nl/TFA-Dostmann-60-2545-54-binnentemperatuur-achtergrondverlichting/dp/B07G88445J/ref=asc_df_B07G88445J/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=430680197201&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=13209360424289942164&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010773&hvtargid=pla-531896801513&psc=1&mcid=ba5319743ad03d679f5feae55bb9c450

11 likes

Op tijd zetten van een mechanisch horloge?

Nou, bij mij komt dat niet zo precies.

Ik kijk niet op een paar minuutjes méér of minder.

16 likes

Vaak zet ik hem niet eens goed… grab and go…
Leuke klok daar niet van :+1:

4 likes

Met de app/website van de atoomklok

10 likes

De telefoon geeft toch ook altijd de juiste tijd aan? Zie de toegevoegde waarde niet zo. But if it floats your boat…

1 like

Als het niet jou ding is, kan je er ook voor kiezen niet te reageren toch?

5 likes

Ik snap het wel om heel eerlijk te zijn. Ik loop hier na het weekend ook altijd tegen aan (wisseling van quartz weekend horloges naar werk mechanisch). Om voor de rest van de week de batterij van mijn telefoon wat te sparen gaat mijn telefoonscherm vrij snel weer op zwart (vanaf het lock screen), en de auto-lockscreen setting staat vrij strak afgesteld door de enigszins overdreven strenge afstelling van de work-policies op mijn telefoon. Het gevolg is dus dat je vaak een minuut lang (naja, max 59 sec), zit te swipen om de telefoon niet te laten ontgrendelen, terwijl je eigenlijk met de vinger op de knop wil zitten.

Zo’n klokje is dus zo’n gek idee nog niet vind ik :slight_smile:

2 likes

Mijn trouwste soldaat

6 likes

Kijk meestal op Utc time.
Zeker als ik wil weten hoe een nieuw horloge loopt.
Voor het overige komt het niet zo nauw.

1 like

Ik gebruik deze om gelijk te zetten.

Btw: leuk klokje voor een habbekrats.

3 likes

Radio controlled, was 50 Euro.

9 likes

Time.is

Ik zet ze gelijk op atoomklokken :disguised_face:

8 likes

Hahaa…leuk ding, lekker klein en handig.

Mijn PC tijd zit op exact dezelfde als de atoomkloktijd van Amsterdam, dus in mijn scherm kijken is genoeg.

https://www.am-pm.nl/de-juiste-tijd/

1 like

Inderdaad met behulp van de telefoon aan de ontbijttafel. In principe op de minuut, maar als ik makkelijker dan verwacht m’n bed uit kon komen en tijd over heb is het eerst handwinden en dan op de seconde gelijk zetten.

1 like

Het is overigens allemaal relatief… in Japan gaat de zon eerder op dan hier dus beginnen ze daar vroeger, maar mensen van de “tijd” zeggen dan dat het daar later is .

5 likes

Met de Atoomklok van de Hodinkee aap. :+1:

2 likes

5 likes

Op elkaar reageren is volgens mij de bedoeling van een forum

2 likes

Bij mij zet ik hem gelijk met google “Hey Google, hoe laat is het?”. Werkt erg handig moet ik zeggen.

2 likes