Daar heb ik deze voor aangeschaft:
Hoef mijn horloges heel weinig te corrigeren
Omega Speedmaster professional en Omega Seamaster 300 perfecte uurwerken
Website atoomklok live
Website am-pm.nl of mijn g-shock!
Deze kringloopvondst van anderhalve euro ligt standaard in de horlogebox om de rest mee gelijk te zetten.
Heel af en toe draag ik hem eens een dagje.
Dit!
Als ik sâmorgens wakker ben aan de keukentafel op de tijd van mân oven.
Leuk. Ik doe het idd aan de hand van mijn telefoon. Altijd één minuut later dan de telefoon aangeeft
Ligt het aan mij , hij geeft onder aan dat het 6:54 is en de wijzers staan op 6:56
Ligt aan jou inderdaadâŠ
Vroeg , en bril niet op
Ik gebruik de tijd van mân telefoon.
Ik gebruik zeker geen radio controlled iets, want als die zo goed loopt, waarom moet ie dan iedere nacht bijgesteld worden? Gewoon een atoomklok app
ja, het ligt echt aan jouâŠde 4 komt toch vóór de 5, niet erna!
Ten eerste loopt je telefoon ook tot op de milliseconde gelijk, want die synchroniseert over NTP of GPS, al naar gelang. Daar heb ik geen extra klok bij nodig.
Ten tweede heeft het weinig zin om verouderde apparatuur (mechanische horloges) op de seconde gelijk te zetten, want zodra je de kroon terug indrukt is de tijd versprongen omdat jouw reactiesnelheid al niet goed was, maar ook omdat mechanische horloges zelfs met COSC certificering elke dag meerdere seconden tijd winnen of verliezen.
Ik heb vier high accuracy quartz horloges die slechts 10, 8, of 5 seconden per jaar mogen winnen of verliezen. ĂĂ©n daarvan synchroniseert zich bovendien dagelijks per radio. De rest is daarop ingesteld. Ze lopen overigens allemaal strakker dan hun specificaties.
Als ik een mechanisch horloge een soort van op tijd zet doe ik dat door het ergens tussen de minuut en dertig seconden voor te laten lopen op mijn Junghans.
Ik draag nog mechanische horloges omdat het modehorloges of sieraden zijn. Nauw mikken komt niet aan de orde.
amazonâŠ
âŠjammer weer dat je die smeerlap sponsort.
Dan heb je meer aan een timegrapher.