Overdrijven is ook een kunst…
en generaliseren is het broertje van overdrijven…
Zo ver wil ik niet gaan.
Vergelijk ook met mijn Astron.
Die loopt ook.mooi op tijd.
Ik heb een radiogestuurd klokje in mijn woonkamer staan, zit in mijn weerstation. Naast mijn bed staat een radiogestuurde wekker. Verder heb ik nog twee radiogestuurde horloges. Al naar gelang in welke ruimte ik ben gebruik ik een van deze apparaten om het mechanische horloge dat ik die dag ga dragen op tijd te zetten. Soms doe ik dat zo veel mogelijk op de seconde, omdat ik af en toe wel eens wil controleren of het horloge nog een beetje strak loopt. Als het gewoon voor een dagje dragen is geloof ik het verder wel, dan is op de minuut nauwkeurig genoeg.
Ontopic; voor 10 euro leuk wekkertje. Heeft die meerdere alarm functies? Want de GSM als wekker blijf ik irritant vinden. Die lekkere ram knop bovenop lijkt me wel iets.
Maar niet voor mijn horloges in te stellen. Die zet ik gewoon gelijk met de quarts klok aan de muur. Mijn tijd is kostbaar, maar ik ben geen tandarts die per minuut betaald krijgt.
Atoomtijd voor mijn horloges is dan ook overbodig daar die in de loop van de dag toch niet meer op die atoomtijd lopen. Mijn HAQ GS stel ik overigens ook gewoon op de wandklok in. 30 seconden gaan het hem voor mij niet doen.
Dat gezegd hebbende reguleer ik al mijn horloges wel zo nauwkeurig mogelijk af. Dat lijkt een beetje tegenstrijdig met mijn verhaal, maar als beginnende horlogemaker kan ik het niet laten.
Ik zet elke 1e van de maand m’n horloge gelijk en gebruik daarvoor Tijd in Nederland met seconden, Atoomklok Nederland
Kende ik niet, zie dat die 6 seconden achterloop op time.is
Hmm, op het moment dat mijn telefoon van tijd verspringt, verspringt ook de tijd op deze site.
Aaah, ik zie het al… Time.is neemt een benadering, afhankelijk van je geolocatie.
Althans, hij laat zien wat mijn geolocatie is en wat daarmee de afwijking is.
Mijn klok staat 2x per dag exact op tijd.
Bij mij is het op astron power dat ik ze goed zet
Meestal via mijn radiogestuurde G-Shock of time.is (website)
Ik kijk gewoon hier De Juiste tijd in Nederland en belgië,Klik hier voor de atoomtijd en klaar is Klara.
Want ik ben allergisch voor apps en/of websites waar je de tijd kunt zien en tegelijkertijd gebombardeerd wordt met reclame.
Lijkt meer op een reclame website met ergens verstopt de klok met de juiste tijd.
09008002
Doe eens een linkje in PB? Zo nieuwsgierig.
Ik ben wars van Argvmentvm ab Avctoritate. Wat mij betreft mag je overal tegenin gaan zo lang je maar een samenhangend punt maakt. Op olijke toon, het liefst.
Ik ook.
Ik zie dat @Jurtz hem ook al postte. Fijne site. great minds think alike.
Allebei zeer mooi!
Bestaat dit nog