Je meest comfortable horloge

Van alle horloges die ik heb, zit mijn Aevig Huldra met afstand het fijnst om mijn pols. Met haar 42mm kastbreedte, 46mm lug-to-lug, en 12,5mm hoog (top van het bolle saffierglas) is de afmeting voor mij welhaast perfect. Hij voelt heerlijk solide en het is alsof 'ie je pols een beetje vasthoudt. Ik sta daarin niet alleen: veel reviewers beamen dit.

Van Worn & Wound:

Van WatchPaper:

Van Wound for Life:

Van The Time Bum:

Afijn…you get the picture. Omdat 'ie zo prettig zit, verdrijft 'ie veel van m’n andere horloges (waaronder, ironisch genoeg, enkele vintage cushion cases waarop 'ie gebaseerd is) min of meer permanent naar de kist. Zo kocht ik recentelijk de Seamaster 200M waarnaar ik al zo lang op zoek was, en hoe geweldig ik 'm ook vind, hij zit gewoon minder lekker dan de Aevig.

Voor een eventuele volgende high(er)-end aankoop ben ik daarom op zoek naar iets dat minstens even lekker zit als de Huldra. Ik weet het: “loop eens een juwelier binnen”. Been there, done that: het probleem is dat als ik dat doe, ze allemáál lekker zitten (ik ben nogal snel onder de indruk, denk ik).

Dus waar ik naar op zoek ben: suggesties voor horloges met ongeveer de hierboven beschreven specificaties die jullie zelf echt opvallend comfortabel vinden dragen. Bij voorkeur een beetje wrist-hugging (zoals op de foto) en lekker laag dragend. Anyone?

By far mijn meest comfortabele horloge.

4 likes

Voor mij voldoet de glycine combat sub aan dat signalement, is voor mij niet mijn mooiste uit m’n box maar wel de comfortabelste.

2 likes

Dit is denk ik toch iets persoonlijks, ligt er ook aan wat voor een vorm jouw pols heeft etc. Je kan toch verschillende merken passen bij juweliers om er achter te komen wat je wilt?

Wat is je budget en wat zoek je een duiker ofwat?

Grtz

Het is toch mooi weer een gelegenheid elkaar horloges te laten zien. Je kunt ook niet alles passen. Zo doe je vast ideeën op.

1 like

Oke dan geef ik een tip, ga eens een Ball Watch passen :slight_smile:

Precies dit! :+1:t2:

Maar @Raider87: je vraag is natuurlijk heel begrijpelijk. Ik ben niet per sé op zoek, en sta daarom open voor vanalles. Duikers hebben mijn lichte voorkeur, maar ik ben benieuwd naar alles wat jullie zelf ultracomfortabel vinden.

Wel dacht ik zelf aan het middensegment qua prijs (Hamilton t/m Omega SMP 300 of zo). Aevig is een mooie microbrand waar ik me niet voor schaam (het tegenovergestelde zelfs) maar soms wil je ook wel eens iets meer premium om de pols.

Heb zelf ook een Aevig Valkyr ding zit heerlijk hoor! Lekkere vintage look niks met een Aevig. Ball is kwalitatief super en nog betaalbaar daarom stelde ik dat merk voor. Verder Tudor Heritage Black bay, Longines legend diver ?

It’s bizarre, but by far

Mijn Wostok vintage 2409A handwinder op perlon.

Zonder datum, dus opdraaien, gelijk zetten en go! :+1:

Grt.

1 like

Toch ook weer een cushion case he. In de seventies wisten ze wel wat comfortabel was :wink:

1 like

Rolex Sub Date Ceramic en dan Seiko SKX009/Monster…

Ik zal hier bekennen dat ik nooit een Rolex om de pols heb gehad, maar mijn monster vond ik zelf niet super comfortabel eigenlijk (beetje aan de hoge kant). Wel een lekkere bracelet voor de prijs trouwens. M

Niet zo gek eigenlijk. Weegt niks, 33 mm zonder kroon, goede kwaliteit hagedisband. Meest accurate in de collectie ook nog, plus 2 sec. per dag. Die band was het enige dat ik aan het horloge heb hoeven betalen; was een loper/sloper uit de horlogemakerscursus in 2007. Meteen goed geserviced ook nog, dus. :wink:

2 likes

Ja, echt cushion is het niet, daar is het te plat voor.
Duikers zijn me te zwaar voor een dag en zijn voor mij meer een zomer ding.

Nooit bij stil gestaan of belangrijk gevonden, tot…

Wat een draagcomfort zeg!

5 likes

Kijk, naar dat soort ervaringen ben ik nu op zoek :wink:

Dat had ik dus ook met de Aevig. Ik vind eigenlijk alle horloges wel prima zitten, maar dit horloge opende als het ware mijn ogen.

Voor mij de turtles


4 likes

Das een goeie tweede idd

2 likes

Inderdaad, de Seamaster is hier ook het meest comfortabele horloge.
En de quartz uitvoering is dan ook nog het makkelijke, die loopt al als ze uit het kistje komt.

2 likes

Mij past de 16570 het best:
[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/18654FA4-37AF-4D4E-89AB-F46E81E0A4C2_zpsogxmymwl.jpg.html][/URL]

Maar ook deze Doxa zat super op de pols (lijkt groot, maar was beslist niet zo):
[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/doxa.jpg.html][/URL]

Ook de dj2 was lekker comfortabel, maar uiteindelijk wat te bling:
[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/58A03E90-CA13-49AF-A395-1E050DC442F7-28670-000016580B06ED1D_zps74d89eec.jpg.html][/URL]

1 like