Draag deze minimaal 9uur per dag, zit heerlijk!
Ik kies ook voor mijn 16570
Ok:
We gaan voor comfortabel: dat betekend lekker of fijn dragend: dus niet specifiek functioneel.
Comfortabel is ook goed afleesbaar en niet storend aanwezig; dus licht en hoog op de pols.
Dan mag het ook niets kosten, dat is fijn en prettig voor het gebruik: bij schade geen pijn en bij verlies door diefstal geen tranen.
Ik de nacht goed afleesbaar, dus lume , en voor de douche mag hij gewoon om: comfort, comfort.
Over 5 jaar ook betrouwbaar, is ook comfort, te weten dat dit exemplaar dat kan waarmakenâŠ
Nu een plaatje opnieuw van mijn 5 nu met nato voor 6 euro van fossil; combi compleet
Voor mij de certina ds blue ribbon maar dat komt omdat dit mijn werkhorloge is en al heel wat mishandelingen heeft doorstaan.
Yep , nix mis mee toch?
Mijn bad is 1m diep max!?!?
Seamaster is het prettigste horloge wat ik gedragen heb
Sluit ik me als voormalig bezitter bij aan!
Al een tijdje verkocht, maar de 42mm Planet Ocean zat als gegoten.
Het valt me op dat zowel SMP als Doxa relatief vaak voorbij komen. Misschien moet ik toch maar eens over mân vooroordeel jegens Seamasters van minder dan 20 jaar oud heen stappen. En een Doxa stond sowieso al op het verlanglijstje. Comfort was daar niet eens per se een overweging.
Nou ja, kan best goed gaan, maar ik zou het niet doen. Het is al vaak besproken waar de diverse ratings voor staan maar ik plak het even voor je hier onder:
3 atm. â water resistant â 30meter, bestand tegen regen, opspattend water tijdens het handenwassen, NIET mee douchen
5 atm. â water resistant â 50meter, geschikt om mee te douchen,
10 atm. â water resistant â 100meter, geschikt om mee te gaan zwemmen,
20 atm. â water resistant â 200meter, geschikt voor alle vormen van recreatieduiken,
100 atm. â water resistant â 1.000meter gemaakt voor diepzeeduiken.
Nog een paar losse flodders:
- Bv STEINHART zegt trouwens: 5atm, no swimming or shower
- Let wel, 3ATM vers uit de fabriek kan wel minder riskant zijn dan 10ATM die al 6 jaar niet getest (afgeperst) is, dat dan weer wel.
Ik zeg het maar even, ik vind dit best ontopic. De punten die mike_moker aandraagt zijn valide aspecten van draagcomfort waar de TS misschien niet meteen aan gedacht heeft. Ik dacht voor mezelf eerst dat mijn kleinere vintage horloges het meest comfortabel zijn. Maar als ik jouw punten meetel wint mijn beater uit de jaren negentig en de jaren nul, de Seiko 7n42 titanium quartz. Saffier (after market) en 3ATM. Afgeperst. Waar ik niet mee douchen zou.
Oh shit, ik dacht altijd dat 50M waterdicht betekende dat ik ermee maximaal één baantje in de Tongelreep mocht zwemmen.
Ok, in de Tongelreep. Dat mag!
Dat horloge wordt toch niet afgeperst op 5 bar? Dan klapt meteen het glaasje eruit. Hij wordt getest op 5 bar overdruk imho.
Heel saai⊠maar toch deze:
Maar voelde lomp nadat ik 1 minuutje de 114060 van @Opdakje om had gehadâŠ
Leuk topic dit! Ik koop een horloge op specs en kom er dan later pas achter of deze comfortabel is. Daardoor moesten een hoop horloges weer vertrekken.
Over het algemeen zijn kleine en lichtere horloges comfortabeler. Uitzondering is de Seiko Stargate. Die is wat groter maar zit toch als een huis door de gebogen lugs sluit deze erg goed om de pols. Foto even van het internet:
[URL=http://s356.photobucket.com/user/MotoSkooly/media/Seiko%20Stargate%20_zpsny6rdk23.jpg.html][/URL]
Ligt echt aan je pols ben ik achter gekomen. Sinds 1 okt is deze niet meer van mijn pols geweken, wegens het draagcomfor icm mijn pols!
Mijn pols heb ik altijd bij me dus dat is echt ideaalâŠ!
en
Maar deze laatste heb ik spijtig genoeg ooit verkocht!